הגנים והמעונות חוזרים לשגרה |כל העדכונים

לאחר כחודשיים ילדי הגנים והמעונות חוזרים למוסדות החינוך. על פי המתווה, בגנים יתקיימו שלושה ימי לימוד בגן ושלושה ימים בלימוד מהבית. רק 70% מהפעוטות במעונות היום יחזרו. מנכ"ל משרד החינוך: "אם משהו יקרה, עוצרים את החזרה לשגרה ועושים חישוב מחדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 07:30 טז באייר התשפ

הגנים והמעונות חוזרים לשגרה |כל העדכונים
חוזרים למעונות (למצולמות אין קשר לכתבה), צילום: Yossi Zeliger/Flash90

גני הילדים נפתחים הבוקר (א') לאחר כחודשיים של הפסקת פעילות. צוותי החינוך ערוכים לקבל את פניהם של הילדים, ולעבוד אתם במרחבים החדשים של הגן. בהתאם למתווה החזרה מספר הילדים בגן לא יעלה על 18 בסך הכל, כאשר הם ילמדו בשתי קבוצות, כשבכל קבוצה 9 ילדים. הפעילות בגן תפוצל לשתי קבוצות ראשיות כשכל קבוצה תלמד שלושה ימים בשבוע (א-ג, ד-ו). משרד החינוך ממליץ לבצע סבבים בימים כדי לשמור על עקרון ההוגנות והשוויון בין ההורים. בכל מקרה, השיבוצים צריכים להיעשות בשיתוף ובהתייעצות עם ההורים.

בגני הילדים לומדים בסך הכל כחצי מיליון ילדים, וחזרתם אל הגנים תעשה באופן מדורג. מאחר שהלימודים מתקיימים במתכונת של סבבים (ימים א-ג, ד-ו), יכולת ההגעה לסבב עומדת על כ- 250,000 ילדים. בכל מקרה, החזרה ללימודים היא בחירה של ההורים, ואין מדובר בחובה. 

מעונות היום המפוקחים נפתחים גם הם אך רק כ-70% מסך הפעוטות בגילאי 0-3 יוכלו לשוב אליהם. בתום משא ומתן בין המעונות של משרד העבודה והרווחה למשרד האוצר ועל פי המתווה שסוכם, לכל מסגרת יגיעו עד 17 פעוטות בכל קבוצת גיל. 0-3 חודשים, 3 חודשים עד שנתיים וגלאי 2-3. בשתי הקבוצות הראשונות יהיו שלוש מטפלות ובקבוצה הבוגרת שתיים. לכן, במעונות בהם לומדים יותר מ-17 פעוטות לא כולם יוכלו לשוב בשלב הזה לשגרה ולמעון. 

הפעוטות שישובו למעונות נבחרו על בסיס מצב סוציו-אקונומי של ההורים, סטטוס משפחתי ורמת חיוניות עבודתם. כמו כן, תינתן עדיפות לפעוטות בסיכון, למשל משפחות המוכרות לרווחה, משפחות חד-הוריות ועוד. 

נזכיר כי ביום שלישי, ברוב גני הילדים ובתי הספר לא יתקיימו לימודים בשל חופשת ל"ג בעומר. בירושלים גני הילדים יפעלו כרגיל כמו גם גבעתיים, הרצליה, רעננה, מודיעין ויבנה.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר הבוקר (א')  ברשת ב': "ככל שנראה ירידה בתחלואה נקדים את הצעדים. אם משהו יקרה, עוצרים את החזרה לשגרה ועושים חישוב מחדש".

שר החינוך, הרב רפי פרץ כתב אמש: "שבוע טוב ומבורך לילדות וילדי הגנים, לגננות, להורים ולמדינת ישראל; מערכת החינוך נכנסת למסלול של חזרה לשגרה. נעמוד מקרוב שהגנים נפתחים בצורה טובה כפי שעשינו עם תלמידי כיתות א-ג, עם החינוך המיוחד ועם כיתות י"א-י"ב בשבוע שעבר. מאחל ברכה לכל צוותי הגנים והתלמידים בחזרתם המרגשת לשגרה".