הרבנות הראשית: "נתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים"

גם ברבנות הראשית מגיבים על החלטת בג"ץ שלא למנוע כניסת אוכל חמץ לבתי החולים במהלך הפסח. "הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים ומקבלת טיפול רפואי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 16:48 ו באייר התשפ

הרבנות הראשית: "נתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים"
הרבנות הראשית, צילום: Flash90

סערה בעקבות החלטת בג"ץ שקבע בדעת רוב כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור על הנכנסים בשעריהם להכניס חמץ לתוך מתחם בית החולים במהלך חג הפסח. השופטים קבעו כי איסור הכנסת חמץ פוגע בזכויות יסוד ובעיקר באוטונומיה של הפרט ובחופש מדת. בנוסף, האיסור פוגע בכבוד המטופל ובהכרה בזכותו להגדרה עצמית ולמימוש בחירותיו והעדפותיו. 

אחרי התגובות המעורבות בקרב הפוליטיקאים, כעת מצטרפת הרבנות הראשית המביעה מורת רוח על החלטת בג"ץ. על הודעה שיצאה מהרבנות להחלטת בג"ץ ישנן השפעות רבות, החל מפגיעה משומרי הכשרות הנמצאים בבתי החולים, ועד מתן כשרויות למזון שמספק בית החולים. בהודעה שפרסמו נכתב: "הרבנות הראשית לישראל מצרה מאוד על החלטת בית המשפט העליון להתיר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים".

"למרבה הצער, בפסק הדין לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח והועדפה עמדת המיעוט ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור. הרבנות הראשית מביעה את חששה כי מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם". לפי הרבנות אחת ההשלכות הנגזרות מפסיקת בג"ץ היא ש"למרבה הצער וכתוצאה מפסק הדין הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים".

בעקבות כך הודיעו ברבנות הראשית כי בכוונתם לפעול ולהגיש בקשה לבית המשפט לקיים דיון נוסף: "בתקווה שיביא לשינוי ההחלטה המצערת", ובכך חתמו את ההודעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן