בג"ץ קבע כי לבתי חולים אין סמכות לאסור על הכנסת חמץ בפסח

שופטי העליון קבעו כי מאבטחי בתי החולים לא יורשו לחפש מזון בכלים של באי בית החולים במהלך חג הפסח. השר סמוטריץ' תקף את ההחלטה: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 12:18 ו באייר התשפ

בג"ץ קבע כי לבתי חולים אין סמכות לאסור על הכנסת חמץ בפסח
חמץ, צילום: shutterstock

בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, קבע בדעת רוב כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור על הנכנסים בשעריהם להכניס חמץ לתוך מתחם בית החולים במהלך חג הפסח. עוד נקבע כי למאבטחים בבתי החולים אסור לחפש מזון בכלים של באי בית החולים או לפנות לבאי בית החולים בכל הערה, הנחיה או הסבת תשומת לב בנוגע להכנסת מזון במהלך חג הפסח. 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף את פסיקת השופטים: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם".

ח"כ משה גפני הגיב גם הוא בזעם על החלטת בג"ץ: "השופטים חצופים גדולים. מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיונים וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון".

כזכור, כי בשנים האחרונות ישנה סערה סביב הכנסת חמץ למתחם בתי החולים על ידי מבקרים בימי חג הפסח. ברבנות הראשית הגישו תצהיר מפורט לבית המשפט, הטוען כי הכנסת חמץ לבתי החולים בזמן הפסח, אפילו במתחמים נפרדים, היא "פגיעה קשה בערכי יסוד חוקתיים אחרים כגון הזכות לחיים", וכי חג הפסח הוא "ערך לאומי"