תקרית חמורה בשומרון: נערים השליכו בקבוקי תבערה על רכבי מג"ב

אירוע חמור ביציאה מהישוב יצהר. נערים השליכו שלושה בקבוקי תבערה על רכבי משמר הגבול, במה שהביא לנזק באחד הרכבים. עוד בטרם לאירוע, צה"ל הפך את הישוב "קומי אורי" הסמוך לשטח צבאי סגור. שר הביטחון: "בושה וחרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/20 08:49 ב בניסן התשפ

תקרית חמורה בשומרון: נערים השליכו בקבוקי תבערה על רכבי מג"ב
ארכיון, צילום: דוברות משטרת ישראל

תקרית חמורה אמש (ה') ביציאה מהיישוב יצהר שבשומרון. על פי דיווח של כאן 11, מספר נערים השליכו שלושה בקבוקי תבערה אל עבר רכבים של משמר הגבול, במה שלמרבה המזל הסתיים ללא נפגעים. עם זאת, אחד מרכבי המשטרה ניזוק באופן קל. עוד בטרם התקרית החמורה, כוחות ביטחון נכנסו ליישוב "קומי אורי" הסמוך ליצהר והפכו אותו לשטח צבאי סגור, במה שכנראה היווה טריגר לאירוע.

בהנהגת הישוב יצהר ביקשו לגנות את התקרית החמורה ואמרו כי זהו "אירוע חמור ומזעזע ביותר שאין להקל בו ראש. אנו מקווים מאוד שלא מדובר בתושבים מהישוב. אנו כקהילה פועלים ונפעל בנחישות כדי למגר אירועים כאלו".

מי שעוד ביקש לגנות את האירוע הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "אני מגנה בתוקף את אירוע האלימות החמור נגד כוח משמר הגבול שבוצע בלילה. כוחות הביטחון שומרים על כולנו. זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות משמר הגבול והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

נתניהו. לא יהסס לאכוף הנחיות

נתניהו. גינה את האירועצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט תקף גם הוא ואמר: "בושה וחרפה. אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו. לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל. הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

נפתלי בנט. שבת לא שקטה

נפתלי בנט. "מעשה חמור מאין כמותו"צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יושב ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, התייחס גם הוא לתקרית בראיון שהעניק לכאן 11 ואמר: "צריך לעצור את הצעירים האלה, להכניס אותם לכלא, אין להם חלק בהתיישבות ובחברה הישראלית. נמאס לנו בהתיישבות מהאנשים האלה. צריך להעיף אותם". 

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי הגיב גם הוא ואמר: ״השלכת בקבוקי התבערה לעבר כוחות ביטחון הממלאים את משימתם להגנה על אזרחי ישראל היא אירוע טרור חמור ביותר, המבטא פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה. יש לגנותו ולהוקיע את מבצעיו בכל פה ולוודא את העמדתם לדין.  נמשיך לפעול במלוא החומרה הנדרשת, תוך שילוב זרועות עם רשויות האכיפה והחוק, נגד הפשיעה שהפכה טרור, על כל ביטוייה, המהווה פוטנציאל להסלמה בגזרה. אני מבקש לחזק את לוחמי מערכת הביטחון העומדים על משמרם וימשיכו לעשות זאת במקצועיות ובמסירות״.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן התייחס גם הוא לתקרית ואמר: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים ובהם נגיף הקורונה, בוחר נוער עברייני בגבעת ׳קומי אורי׳ בדרך הטרור ומיידה בקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול שהיו במשימה בטחונית ביישוב. מדובר באירוע  חמור ביותר שהיה יכול להיגמר בפגיעה בנפש. נפעל באופן נחרץ מול אותם העבריינים. אני מגנה בתוקף אלימות מכל סוג כלפי אזרחים, שוטרים וחיילים ומחזק את ידיהם של לוחמי משמר הגבול״.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית בכל הקשור לאלימות המופנת כלפי הלוחמים שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר". לפי גורם במערכת הביטחון, "מדובר באירוע חמור מאוד. נערים עבריינים מיצהר הגיעו כשהם רעולי פנים, ויידו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון. זהו ניסיון רצח ולא נוכל לעבור עליו לסדר היום".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן