הסלמה ביטחונית: צה"ל מתגבר כוחות, הערכות מצב בצה"ל ובמשטרה

שר הביטחון בנט נחת מביקור בארצות הברית, והמשיך להערכת מצב במשרדו בקריה. בצה"ל ובמשטרה הודיעו על תגבור כוחות לוחמים ביו"ש ובירושלים. מהלילה בוצעו שלושה פיגועים בירושלים וביו"ש, בהם נפצעו חיילים ושוטר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/02/20 17:52 יא בשבט התשפ

הסלמה ביטחונית: צה"ל מתגבר כוחות, הערכות מצב בצה"ל ובמשטרה
הרמטכ"ל כוכבי עם מאו"ג איו"ש ומח"ט עציון בבית לחם, צילום: דובר צה"ל

ההסלמה הביטחונית נמשכת. ביממה האחרונה (ה') בוצעו שני פיגועי ירי, אחד בעיר העתיקה ואחד בצומת הפרסה, סמוך לדולב, כנגד כוחות הביטחון,בהם נפצעו באורח קל חייל ושוטר, וכן פיגוע דריסה בירושלים, בו נפצעו 14 חיילי צה"ל באורח קל.

שר הביטחון, נפתלי בנט, שנחת אחר הצהריים מביקור בן מספר ימים בוושינגטון, המשיך ישירות למשרדו בקריה בתל אביב, שם הוא מקיים הערכת מצב ביטחונית בנושא ההסלמה. יש לציין כי גל הטרור מגיע על רקע קריאת ארגוני הטרור למחות באופן אלים נגד 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב טראמפ.

ראש הממשלה נתניהו, שאמור היה לשאת 'הצהרה מיוחדת', אחר הצהריים, ביטל אותה ובמקום זאת, על פי הודעת לשכתו, יצא לשטח לבחון את המצב הביטחוני.

כוכבי בהערכת מצב בבית לחם

כוכבי בהערכת מצב בבית לחםצילום: דובר צה"ל

בנוסף, הודיע אחר הצהריים דובר צה"ל כי בעקבות ההסלמה והאירועים האחרונים, תתוגבר אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים. בימים האחרונים הועמדו כוחות בכוננות, ואחר הצהריים, כאמור, הגיעה ההוראה לבצע תגבור בשטח.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר בבית לחם בליווי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל יניב אלאלוף, מפקד חטמ"ר עציון אל"מ דוד שפירא ומפקדים נוספים. במהלך הביקור קיים הרמטכ"ל הערכת מצב ושמע את עיקרי תמונת המצב הגזרתית. 

כוכבי אמר כי "אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח. הדירקטיבה ברורה מאוד לשטח, ברורה מאוד עד לאחרון הכוחות- לסכל ולמנוע כל פעילות. 
כשאני אומר טרור אני מתכוון גם לאבן, בקבוק תבערה, בלוני נפץ, כל אלו הם טרור.
המסר הוא חד וברור, לא הפיגוע הזה, לא בלון הנפץ, לא הירי בצירים, כל הפעולות האלה- לא יצליחו.
צה״ל ממוקד לזירה הפלסטינית בשבועות האחרונים ואנחנו נעמיד מענה חד וברור לכל האירועים הללו".

השר ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן בהערכת המצב

השר ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן בהערכת המצבצילום: דוברות המשטרה

גם במשטרה החליטו לתגבר כוחות, לאחר הערכת מצב, בראשות השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ומ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן ובהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, ר' אגף המבצעים וסגל הפיקוד של המחוז. בסיום הערכת המצב, החליט  מ״מ המפכ״ל לתגבר את כוחות המשטרה והפעילות המשטרתית בכל רחבי הארץ ובעיר ירושלים בפרט, זאת החל מטווח הזמן המיידי. 

השר ארדן אמר כי "רצף הפיגועים נגרם על רקע ההסתה הפלסטינית והמוקד הרגיש ביותר הוא הר הבית לקראת תפילות שישי. יש לפעול כאן בנחישות ובתקיפות, כדי לשמור על הריבונות ולטפל בכל גורם מתסיס ומסית. המשימה היא לגדוע היווצרות גל טרור בכל האמצעים הקיימים".

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן שיבח את הפעילות המהירה של השוטרים שפעלו ונטרלו המחבל בעיר העתיקה היום בצהריים והוסיף: "במהלך היממה האחרונה, אנו עדים לניסיונות של מחבלים לפגוע בכוחותינו ובאזרחי ישראל. 
כמי שאמונים על שמירת ביטחון הפנים ופועלים מדי יום להגנה על אזרחי ישראל, עלינו להמשיך ולהיות דרוכים נוכח כל איום, בכל זמן ובכל מקום. כלל מערכי המשטרה יתוגברו  בדגש על העיר ירושלים. אנו נמשיך לפעול בנחישות מול הטרור , במטרה לשמור על בטחונם ושלומם של אזרחי ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן