על רקע משבר הקורונה, כוכבי מבהיר: "ערוכים לכל משימה"

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר במטרה פיקוד העורף, הנערך לתרחשי קיצון שעשוי להביא עמו משבר הקורונה. "צה"ל כבר פועל בשורה של תחומים על מנת לסייע, וערוך להמשיך ולפעול בכל משימה שידרשו ממנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/03/20 16:50 כב באדר התשפ

על רקע משבר הקורונה, כוכבי מבהיר: "ערוכים לכל משימה"
כוכבי בביקור בפיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, ביקר היום (ד') במטה פיקוד העורף ואמר לנוכחים: אנו ערוכים לפעול בכל משימה שתידרש מאיתנו. את הדברים אמר כוכבי על רקע משבר הקורונה ההולך וגובר, שהביא את פיקוד העורף להיערך לתרחישי קיצון בו האוכלוסייה מתנפלת של שירותי החירום. במקרה כזה, צה"ל יקח פיקוד על האירוע.

"זו שעת חירום וצה״ל מתאים את תפקודו לצרכיו ולצרכי המדינה, ואתם דוגמה מצוינת לכך. צה"ל כבר פועל בשורה של תחומים על מנת לסייע, וערוך להמשיך ולפעול בכל משימה שידרשו ממנו" הבהיר כוכבי, "כלל חיילי צה"ל נדרשים להיות ערוכים לכלל ההתפתחויות – כמו תמיד, אנו נהיה נכונים לכל משימה. תפקידכם בסיוע למרחב האזרחי משפיע ישירות על היכולת של מדינת ישראל להתמודד עם התפשטות הנגיף".

צפו בדברים: 

במהלך הביקור הוצגו לכוכבי מאמצי העשייה המרכזיים של פיקוד העורף בסיוע למרחב האזרחי ביניהם מערכת הבריאות, ארגון סיוע לבתי החולים, מד"א, מערכי ההסברה, הכנת הרשויות המקומיות לחירום ועוד.  

הרמטכ"ל שוחח עם חיילי פיקוד העורף במוקד הפניות הטלפוני, שייפתח בקרוב לטובת אזרחי המדינה. בהמשך סייר במוקד המידע המשותף לפיקוד העורף ולמד"א. במסגרת הסיור, עמד מקרוב על האתגרים של חיילי הסדיר והמילואים המאיישים את המוקדים.