רשת החינוך צביה מודיעה: שכר הלימוד החודשי ירד ב-25%

בהמשך לפרסום בכיפה: המנכ"לים של מוסדות החינוך של צביה פרסמו אגרת להורים ובה נכתב כי תשלומי ההורים לפנימיות המוסדות לא יגבו. "החודש לא ייגבו על ידינו התשלומים בגין כל מרכיבי הפנימייה שלא מתקיימים בימי הלימודים שבוטלו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/03/20 09:58 כח באדר התשפ

רשת החינוך צביה מודיעה: שכר הלימוד החודשי ירד ב-25%
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

רשתות החינוך של צביה פרסמו איגרת מיוחדת בעקבות משבר נגיף הקורונה וביטול ימי הלימודים לפחות עד לאחר חופשת הפסח. באיגרת מתייחסים המנכ"לים של המוסדות לעניין תשלומי ההורים ובה פירטו את תשלומי ההורים לתקופה הקרובה.

כפי שפרסמנו בכיפה, רשתות החינוך בתחילת המשבר הודיעו כי הן מודעות לבעית התשלום למוסדות שלהם וכי בהמשך הדרך הם יפרסמו הנחיות ושינויים. ברשת צביה הסבירו כי על השירותים שלא התקיימו ההורים יקבלו החזר: "יחד עם זה, ישנם כמובן, נושאים בחיי מוסדותינו שבהחלט "נעצרו" עקב ההשבתה. כך, למשל, נושאי הזנה, הסעה, טיולים, מסיבות, פעילויות חברתיות, אם וככל שלא תתבצענה ועוד. הכלל הברור והפשוט הוא שעל "שירות" שלא ניתן – לא משלמים !

היום (ג), פורסמה טיוטת מכתב להורים מטעם הרשת בו היא מפרסמת את השינוי שצפוי להיות.

בטיוטה שהגיעה לכיפה, מסבירים ברשתות כי השינוי בתשלומים צפוי להיות רק בתחומים הבאים:

  • התכנית החברתית - במידה ויהיה עודף הכנסות הוא יוחזר להורים במלואו
  • המרכיבים הפנימיתיים - כבר בתשלום הקרוב יחלו שינויים בהיקף הגביה מההורים לתלמידי המוסדות הפנימיתיים. החודש לא ייגבו התשלומים בגין כל מרכיבי הפנימייה שלא מתקיימים בימי הלימודים שבוטלו, בהם: לינה, הסעדה והסעה. הפחתה של 25% מהתשלום החודשי. 

כמו כן מבהירים כי אם יוחלט על תוספת ימי לימודים בקיץ, יעודכנו תשלומי ההורים בהתאם ובכל הנוגע לתוספת שעות הלימודים, על שעות אלה ההורים לא יקבלו החזר.

נזכיר כי כבר למעלה מ-עשרה ימים לא מתקיימים לימודים בכל מוסדות הלימוד בארץ בהנחיית הממשלה, בכדי לצמצם את ההיחשפות לנגיף הקורונה.