חולה קורונה נוסף, ה-17 במספר, אובחן בישראל

תושב מרכז הארץ שחזר מאיטליה אובחן כחולה בנגיף, ובמשרד הבריאות פרסמו את מספר הטיסה בה הגיע, ונוסעיה נדרשים להיכנס לבידוד. מוקדם יותר אובחן חולה נוסף, תושב מזרח ירושלים שהסיע תיירים מיוון

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 21:22 ט באדר התשפ

חולה קורונה נוסף, ה-17 במספר, אובחן בישראל
קורונה בישראל. ארכיון, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חולה נוסף בקורונה בישראל. משרד הבריאות הודיע הערב (ה') כי אדם נוסף, פנסיונר שחזר מחופשה באיטליה, אובחן כחולה בקורונה. במשרד פרסמו את פרטי הטיסה בה חזר האיש, ונוסעיה מתבקשים להיכנס מיידית לבידוד.

מדובר בטיסה של חברת איזיג'ט שיצאה בשעה 12:20 מוונציה לתל אביב בתאריך ה-29 בפברואר, טיסה מספר EJ3342. במשרד הבריאות הדגישו: "כל מי שהיה על טיסה זו מתבקש להיכנס לבידוד ביתי על פי ההוראות של משרד הבריאות ולדווח על כך באתר המשרד, או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*".

כזכור, מוקדם יותר אובחן חולה נוסף, ה-16 במספר, נהג הסעות תושב מזרח ירושלים, שהסיע את קבוצת הצליינים מיוון, שסיירה בארץ במשך מספר ימים, ואחדים מחבריה אובחנו כחולים בנגיף לאחר שחזרו לארצם. האיש, בן 38, מאושפז במרכז הרפואי פוריה בטבריה בבידוד, בחדר מיוחד המצויד בתא לחץ שלילי.

במשרד החוץ פרסמו היום אזהרת מסע למספר מדינות באירופה, עקב התפשטות נגיף הקורונה במדינות אלו. במשרד ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות המקומות במדינות אלה ביחס להתנהגות מונעת.
משרד החוץ מבקש להדגיש כי שגרירויות ישראל במדינות אלה ממשיכות לפעול.

הנחיות משרד הבריאות בעניין הקורונה

הנחיות משרד הבריאות בעניין הקורונהצילום: משרד הבריאות

המשטרה: חקירה פלילית נגד מפרי צו בידוד

בהמשך להתפשטות נגיף הקורונה בישראל, ובעקבות מספר אירועים שהתרחשו בימים האחרונים מאז התפרץ הנגיף, בהם התעלמו אזרחים ביודעין מהנחיות משרד הבריאות אשר קראו להם לשהות בבידוד, או שביצעו עבירות נגד פקחי משרד הבריאות או שהטעו את פקחי משרד הבריאות בשעת תשאולם, החליטה משטרת ישראל לפתוח במספר חקירות פליליות (8) בהתאם למדיניות ולהנחיות נגד אותם מפרי צווים. 
כזכור, מדובר בעבירה שדינה שבע שנות מאסר.

במשטרה הבהירו כי הטיפול באירוע התפשטות נגיף הקורונה, כמו גם האחריות על פיקוחם של הנקראים לבידוד, הינם באחריות משרד הבריאות. נושא הפרות בידוד של אזרחים יועברו לידיעת וטיפול המשטרה, בהתאם לדיווחים ולנתוני משרד הבריאות, רק בהפרות מצד אזרחים שהמשרד אינו יכול לפקח עליהם מסיבות שונות, בהן עזיבת המפוקח את מתחם הבידוד בו הוא אמור לשהות.

על פי הודעת המשטרה, חקירה פלילית תיפתח נגד אזרחים שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית, או כלפי אזרחים שעשו מעשה שיש בעשייתו להפיץ את הנגיף ולפגוע בעובדי ציבור, מתוך כוונה להדביקם או להטעות את הפקחים בשעת תחקורם על מנת למפות את החשודים בהידבקות.

רשימת המדינות עליהן הוטלו הגבלות

רשימת המדינות עליהן הוטלו הגבלותצילום: רשות האוכלוסין וההגירה

במשטרת ישראל פונים לציבור האזרחים ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם.

משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, לסיכון של התפשטות נגיף הקורונה.