7 שנות מאסר לחולה קורונה שיפר צו בידוד בית

משרד הבריאות יוצא בהודעה דרמטית כנגד אנשים שניתן להם צו בידוד בית, והם יפרו אותו. משרד הבריאות אמנם מראה אופיטימיות כי הדבר לא יקרה: "אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם וכן כלפי אנשים אחרים ויצמצמו את הסיכון להדבקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/20 18:14 כה בשבט התשפ

7 שנות מאסר לחולה קורונה שיפר צו בידוד בית
ליצמן,מזהיר מפני הפרת צו בידוד בית., צילום: פלאש 90

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והנחיות לאזרחים הישראלים החוזרים מחו"ל - משרד הבריאות מבהיר היום (ה') כי הפרת בידוד ביתי, עשויה להסתכם באישום פלילי. במשרד הבריאות מבקשים להבהיר כי הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו עד 7 שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד 3 שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. שכן זה מעשה לפי סעיף 218 לחוק העונשין ״מעשה העלול להפיץ מחלה״ וכן הפרה של סעיף 287 ״הפרת הוראה חוקית״.

אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו. משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל. אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה.

מוקדם יותר היום משרד החוץ ומשרד הבריאות הודיעו  כי כל הנוסעים הישראלים הבריאים על ספינת ה'דיימונד פרינסס', המכונה 'ספינת הקורונה', העוגנת ביפן, קיבלו אישור לרדת לחוף. צוות שגרירות ישראל בטוקיו מלווה באנשי משרד הבריאות המתין להם על הרציף וקיבל אותם.