בהלת הקורונה: משרד הבריאות ידרוש איסור על אירועים גדולים

משרד הבריאות יבקש מראש הממשלה לאסור על התכנסויות של מעל 2,500 איש, בעקבות התפשטות הנגיף בישראל. בנוסף, ייתכן והצורך לשהות בבידוד יורחב למדינות נוספות. מוקדי החירום של מד"א ומשרד הבריאות קרסו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/03/20 13:42 ח באדר התשפ

בהלת הקורונה: משרד הבריאות ידרוש איסור על אירועים גדולים
מבודדי הקורונה מגיעים להצביע, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בהלת הקורונה נמשכת - ומתפשטת. בעקבות ההודעה מהבוקר (ד') כי אלפי בני אדם ייאלצו להיכנס לבידוד, לאחר שנער שנדבק בנגיף שהה במשחק כדורגל באיצטדיון בלומפילד, מוקדי החירום של משרד הבריאות ושל מד"א קרסו, בעקבות אלפי פניות של אזרחים מבוהלים.

אחרי הצהריים תתקיים הערכת מצב בראשות ראש הממשלה נתניהו, עם שר הבריאות ליצמן וראשי מערכת הבריאות, מנכ"לי משרדים נוספים וכן מנכ"ל מד"א. על פי דיווח בחדשות 12, במשרד הבריאות יבקשו מראש הממשלה לאסור על התכנסויות ואירועים של מעל 2,500 איש. 

בנוסף, במשרד הבריאות שוקלים לבקש מנתניהו להרחיב את הנחיות הבידוד, ולהורות לשבים ממדינות נוספות, בהן דווח על מקרי הידבקות בקורונה, להיכנס לבידוד ביתי עם שובם. מדובר בארצות הברית, גרמניה, ספרד, אוסטריה ושוויץ. החלטה בנושא צפויה להתקבל במהלך הדיון. בסיום הדיון ימסרו ראש הממשלה ושר הבריאות הצהרות לתקשורת בנושא התפשטות הקורונה. בישראל ידוע כרגע על 13 חולים שנדבקו בנגיף, והם מאושפזים בבידוד בבתי החולים ברחבי הארץ.

מאור בנימיני, מנכ"ל חברת היכלי הספורט הגיב על העניין לכאן 11 ואמר: "נחשפנו לסיפור מאמצעי התקשורת ופנינו למשרד הבריאות כדי להבין את העניין. צריך לזכור שמדובר באצטדיון פתוח, זה כמו להיות ברחוב. יש להמתין כמה שעות, עד שנקבל הנחיות מדויקות יותר"

במד"א מבקשים מהציבור: פניות למוקד - רק במקרה של סימפטומי מחלה

דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי עומס נוצר במוקד 101 של מד"א, בשל פניות אזרחים שמתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה. 

במד"א מסבירים כי רק במקרים בהם מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א‬.
להנחיות נוספות, לרבות בדבר אופן בידוד ביתי, יש להיכנס לאתר משרד הבריאות או לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400, או למוקדי קופות החולים.