הפריימריז לדמוקרטים בנאבדה: סנדרס הוא המנצח

ניצחון נוסף, למי שאולי עוד יהיה נציג המפלגה הדמוקרטית לבחירות הקרובות בארה"ב. ברני סנדרס במקום הראשון בהפרש גדול ממתחריו וביידן במקום השני

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 07:25 כח בשבט התשפ

הפריימריז לדמוקרטים בנאבדה: סנדרס הוא המנצח
הזוכה של הערב. ברני סנדרס, צילום: shutterstock

ברני סנדרס הוא המנצח בפריימריז הדמוקרטיים שנערכו הלילה (א') במדינת נבאדה. סנדרס, הסנאטור הסוציאליסט מוורמונט, גבר על מתחריו עם 46.2% מסך המצביעים, לאחר שגם בסקרים ניבאו לו ניצחון במדינה המערבית. אחריו במקום השני ניצב סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן עם 23.6% מסך המצביעים. במקום השלישי ראש עיריית סאות' בנד באינדיאנה לשעבר, פיט בוטיג'ג' עם 13.9%, ובמקום הרביעי אליזבת וורן, עם 8.9%.

גם לפני שבועיים בניו המפשייר, סנדרס ניצח ב-26.1% מהקולות ובוטג'ג' גרף 24.3% מהקולות. למקום השלישי הגיעה הסנאטורית ממינסוטה איימי קלובשר שהפתיעה את הסוקרים עם כ-20% מהקולות. מיד אחריה הגיעו הסנאטורית אליזבת וורן עם 9.4%, ובמקום החמישי ניצב סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שהסתפק ב-8.4%.

בפריימריז באיווה השיג סנדרס תיקו עם המועמד פיט בוטיג'ג' בתחילת החודש. לאור הנתונים נראה כי סנדרס שממשיך לקטוף ניצחות, יהיה כנראה בסופו של דבר המועמד הדמוקרטי בבחירות הקרובות בארה"ב, שיתחרה בנשיא המכהן דונלד טראמפ

טראמפ לא פספס הזדמנות להגיב לתוצאות המדגמים בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "נראה ש'ברני המשוגע' מסתדר במדינת נבאדה. ביידן וכל השאר נראים חלשים ואין מצב ש'מיני מייק' יוכל להתחיל מחדש את הקמפיין אחרי הביצועים הגרועים ביותר בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים. ברכותיי ברני, ואל תתן להם לקחת את זה ממך!".