הפריימריז בארה"ב: סנדרס ממשיך להוביל, ביידן הרחק מאחור

בפריימריז בניו המפשייר הסנאטור מוורמונט במקום הראשון והצהיר כי "זו התחלת הסוף של טראמפ". ביידן סיים רק חמישי: "לא מודאג, הולך עד הסוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 07:30 יז בשבט התשפ

הפריימריז בארה"ב: סנדרס ממשיך להוביל, ביידן הרחק מאחור
הזוכה של הערב. בני סנדרס, צילום: shutterstock

כשבוע לאחר המבוכה שנגרמה עם עיכוב פרסום התוצאות בפריימריז באיווה, הלילה (ד') נערכו הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בניו המפשייר, ללא תקלות. לאחר ספירת מעל ל-94 אחוזים מהקולות עולה כי הסנאטור ברני סנדרס ניצח, עם כ-26 אחוזים מהקולות. פיט בוטיג'ג' ממשיך להפתיע וזכה ל-24 אחוזים מהקולות, ומשמעות הדבר היא ששניהם זוכים לתשעה נציגים בוועידת המפלגה.

אחרי ספירת יותר מ-90% מהקולות, עולה כי סנדרס ניצח ב-26.1% מהקולות ובוטג'ג' גרף 24.3% מהקולות. למקום השלישי הגיעה הסנאטורית ממינסוטה איימי קלובשר שהפתיעה את הסוקרים עם כ-20% מהקולות. מיד אחריה הגיעו הסנאטורית אליזבת וורן עם 9.4%, ובמקום החמישי ניצב סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שהסתפק ב-8.4%.

סנדרס הודה לתומכיו בנאום ניצחון בעיר מנצ'סטר, ולדבריו הם יצאו להצביע עבורו למרות "הקור והגשם". הוא הבטיח "לשנות את אמריקה" והכריז: "הניצחון הזה הוא תחילתו של הסוף של דונלד טראמפ". הוא אמר גם שיצליח לאחד את המפלגה הדמוקרטית: "יחד נביס את הנשיא המסוכן ביותר בתולדות ארה"ב".

ביידן, שהגיע למקום הרביעי באיווה, הנמיך ציפיות לקראת ההצבעה בניו המפשייר, כשסקרים ניבאו לו את המקום הרביעי. טרם פרסום התוצאות, כשמדגמים העריכו כי הוא הידרדר למקום החמישי, בחר ביידן לעזוב את ניו המפשייר ולטוס לדרום קרוליינה, המדינה הרביעית שתצביע ב-29 בחודש, שם סקרים מעניקים לו תמיכה גבוהה יותר.