זה רשמי: ולדימיר פוטין אישר את חנינת נעמה יששכר

הישראלית הכלואה בכלא הרוסי תשוחרר לביתה לאחר שנשיא רוסיה אישר את בקשת החנינה שאושרה. יפה יששכר: "כל מה שאני רוצה זה לחבק את נעמה". יששכר תנחת בארץ יחד עם ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/20 19:08 ג בשבט התשפ

זה רשמי: ולדימיר פוטין אישר את חנינת נעמה יששכר
נעמה יששכר. תשוב לביתה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הסאגה הגיעה לסיומה: מדיווח של הדקות האחרונות עולה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק את החנינה המיוחלת לנעמה יששכר, הכלואה זה חודשים ארוכים בכלא הרוסי. חנינה זו מגיעה לאחר מאמצים כבירים שהתנהלו בין ירושלים למוסקבה ולאחר פגישת פטין ונתניהו בשבוע שעבר.

אמה של נעמה, יפה יששכר הגיבה לבשורה ואמרה: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור. כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את נעמה. אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ". יששכר תחזור לארץ יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שימריא יחד איתה לאחר שיפגש עם פוטין.

ראש הממשלה הצטרף גם הוא לברכות ואמר: "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור". מי שעוד ביקש לברך על החנינה הוא שר החוץ ישראל כץ שאמר: ״אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה. אני מברך את רה״מ בנימין נתניהו על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות.