ברגע האחרון: הימין החדש והבית היהודי מתאחדות. עוצמה בחוץ

פרץ ובנט מצאו את הנוסחה לאיחוד, רגע לפני הגשת הרשימות. המפלגות הסרוגות ירוצו יחד מימין לליכוד ויקוו לגרוף מספר דו ספרתי של מנדטים. מסתמן: שקד תוותר לפרץ על המקום השני ברשימה

חדשות כיפה מירב כהן ומשה סלע, חדשות כיפה 15/01/20 22:41 יח בטבת התשפ

ברגע האחרון: הימין החדש והבית היהודי מתאחדות. עוצמה בחוץ
הרב פרץ ובנט. התאחדו ברגע האחרון, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר משא ומתן מפרך, זה רשמי: הבית היהודי והימין החדש מתאחדות. בחלק מהזמן זה היה נראה כמו תסריט כמעט בדיוני, אך ברגע האחרון הרב פרץ ונפתלי בנט מצאו את הנוסחה לאיחוד, בעידודו העיקש של ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הגיב לאיחוד ואמר: "פרץ גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון."

ו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לאיחוד: "מברך את שותפיי על ההסכם. הציונות הדתית יוצאת לדרך ביחד. נשים מאחורינו את משקעי העבר ויוצאים לדרך חדשה. חובתנו לעבוד קשה ולהחזיר את אמון הציבור בנציגיו. לאורך כל הדרך חשבתי שאין לימין ולציונות הדתית פריווילגיה לרוץ ברשימות נפרדות. וויתרתי בשמחה לרב רפי על מקומי למען האחדות ושמירה על כבודו כפי שעשיתי בפעמים הקודמות. טוב שהגענו להסכם המיוחל."

כעת, לאחר האיחוד, המפלגות הסרוגות צועדות יחדיו. האיחוד הלאומי, הבית היהודי והימין החדש יהוו את המפלגות שמימין לליכוד ויקוו לגרוף מספר דו ספרתי של מנדטים. מי שנשארת לבדה היא עוצמה יהודית, חרף קריאותיו הנואשות של בן גביר לבנט שיסכימו לקבלו לאיחוד.

כעת, הן מפלגות הימין והן מפלגות השמאל יצרו שני גושים ברורים, וכל שנותר הוא לראות איזו מפלגה תגרוף יותר קולות בדרך להרכבת הקואליציה - הליכוד של נתניהו או כחול לבן של בני גנץ, שנציגיהן הגישו זה מכבר את רשימותיהן לכנסת.

על פי המסתמן, הרשימה המאוחדת תיראה כך: בנט במקום הראשון, פרץ שני, איילת שקד שלישית, סמוטריץ' רביעי, מתן כהנא חמישי, אופיר סופר שישי, עידית סילמן שביעית, שרה בק שמינית, נציג נוסף לימין החדש במקום התשיעי, ואחד נוסף לאיחוד הלאומי במקום העשירי.

נזכיר כי מוקדם יותר, הרב פרץ עוד סימן שהוא נשאר עם עוצמה יהודית בכל זאת, כאשר ציוץ "מילה זו מילה" אך מחק את ציוצו רגעים ספורים לאחר מכן. ככל הנראה לא רצה לסבך את המשא ומתן שהיה מסובך גם כך. 

הציוץ שנמחק

הציוץ שנמחקצילום: ללא

בתוך כך, נרשמה מהומה גדולה בעת בעת הגשת הרשימה של הימין המאוחדת. צפו באירוע: 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן