לטובת שקד: אפי נוה גייס מתפקדים לבית היהודי

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, החשוד במינוי שופטים בעד שוחד מיני, גייס מתפקדים לשורות הבית היהודי לקידומה האישי של שרת המשפטים לשעבר. שקד ידעה ועודדה זאת, למרות ניגוד העניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 09:08 ב בטבת התשפ

לטובת שקד: אפי נוה גייס מתפקדים לבית היהודי
שקד ונווה בימים אחרים, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

 יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, גייס מתפקדים במפלגת הבית היהודי בשנים האחרונות לטובת שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד. יו"ר הימין החדש ידעה על כך, עודדה אותו ואף ביקשה ממנו דיווחים על ההתקדמות במפקד, כך דווח בדה מרקר. 

שקד הודתה בעבר כי היתה מודעת למפקד שערכה הלשכה למפלגת הבית היהודי, והוסיפה כי היא רואה בכך "דבר חיובי". היא תיארה את המהלך כהתארגנות פוליטית של עורכי דין לקידום מטרותיהם. אולם, שקד לא גילתה שלפחות חלק ממהלך ההתפקדות נעשה בתיאום עמה, ומתוך מטרה לקדם אותה באופן אישי.

מודעותה של שקד לכך שנוה פקד עורכי דין בעבורה עלולה לצבוע באור בעייתי החלטות שקיבלה במשרדה לבקשתו, ולעורר חשש שהשרה לשעבר פעלה בניגוד עניינים. החשש מתעורר מכיוון שנוה פעל להעניק לה לכאורה טובת הנאה אישית באמצעות גיוס מתפקדים שיתמכו בה. 

מלשכת איילת שקד נמסר בתגובה: "לשכת עורכי הדין באמצעות אפי נוה הודיעה לאיילת שקד, שהיא מתכננת לערוך מפקד נרחב לכל המפלגות שבהן יש מתפקדים. איילת שקד ראתה בכך דבר חיובי, תמכה במפקד לבית ביהודי ואף עודדה אותו. ועדים רבים ולשכות מקצועיות התפקדו במשך השנים למפלגות השונות כדי להשפיע.

מרכז הבית היהודי. ארכיון

מרכז הבית היהודי. ארכיוןצילום: פלאש 90, יהודה חיים

"הניסיון הבזוי של העיתון להציג זאת כדבר לא בסדר לא יצלח. אחד הקרבות הקשים של שקד בקדנציה שלה כשרת משפטים היה נגד לשכת עורכי הדין, שהיא כפתה אגרות על תובענות יצוגיות, בניגוד לעמדת הלשכה. שקד תומכת גדולה בפריימריז ובמפקד, זו הדרך להשפיע וזו מהותה של הדמוקרטיה".

ממשרד עורכי הדין לירום סנדה ושות' נמסר בתגובה: "אנו לא מבינים למה רצוננו להשפיע על חייהם של מיליון חייבים במדינת ישראל הופך להיות מושמץ. אנו מייחלים ליום שבו פירמת L.S תוכל להעביר חוקים בכנסת כרצונה. כך אולי ייטב מצבם של אלה הנרמסים תחת גלגלי החובות בישראל. איננו מבינים איך התנהגות אזרחית לגיטימית, שנלמדת בשיעור אזרחות בכיתה ג׳, הפכה לאישום עיתונאי".

מטעמו של אפי נוה לא נמסרה תגובה.