האנטישמיות מכה שנית: כתובות אנטישמיות בלונדון

לאחר שרק אמש התרחש פיגוע דקירה במונסיי שבמדינת ניו-יורק, הערב עוד מקרה אנטישמיות: ציורי מגן דוד בעלי קונספירציה אנטישמית רוססו על בית כנסת ומספר חנויות בלונדון

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 29/12/19 18:47 א בטבת התשפ

האנטישמיות מכה שנית: כתובות אנטישמיות בלונדון
אנטישמיות. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אירוע אנטישמי נוסף  - הפעם באירופה: כתובות אנטישמיות רוססו הערב (א') על בית כנסת ומספר חנויות בלונדון. ציור של מגן דוד והמספרים 9 ו-11 רוססו ומתייחסים לתאוריית קונספירציה אנטישמית הקשורה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. משטרת לונדון אמרה כי האירוע נחקר תחת מניעים גזעניים ופשעי שנאה, אך עד כה לא נעצרו חשודים.

אירוע הוונדליזם הזה מתווסף לאירוע דקירה בבית רב בעיר מונסיי שבמדינת ניו-יורק. הדוקר התפרץ לבית הרב בערב שבת, ככל הנראה במהלך הדלקת נרות, ודקר במצ'טה חמישה מהנוכחים במקום, אחד מהם באופן קשה. לפי דיווח של רשת NBC, המשטרה המקומית עצרה את הדוקר.

הליגה נגד השמצה הגיבה לפיגוע ואמרה "צוות הליגה בראשות מנהל משרד הליגה נגד השמצה בניו יורק, נמצא בזירת האירוע ומתעדכן בכל הפרטים וכן משתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק. נמשיך ונעדכן בפרטים בהמשך". התובעת הכללית של ניו יורק הביעה את צערה על אירוע הדקירה ליד ניו יורק וכתבה: "ישנה אפס סובלנות למעשי שנאה מכל סוג שהוא ונמשיך לעקוב אחר האירוע הנורא הזה. אני תומכת בקהילה היהודית הערב ובכל ערב".