כחול לבן הודיעה: לא נמשיך במשא ומתן עם הליכוד

לאחר שבני גנץ נענה לבקשתו של נתניהו להיפגש פעם נוספת, כעת הוגיעו בכחול לבן כי הפגישה מבוטלת: "לא הבשילו התנאים". בליכוד מאשימים: "יאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/19 19:47 ב בתשרי התשפ

כחול לבן הודיעה: לא נמשיך במשא ומתן עם הליכוד
ריבלין עם נתניהו וגנץ, מוקדם יותר הערב, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

על רקע הפלונטר הפוליטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ קבעו להיפגש מחר (ד') פעם נוספת, אולם כעת הודיעו בכחול לבן לליכוד כי הפגישה מבוטלת והסבירו כי "לא בשלו התנאים". בהתאם לכך נתניהו ייפגש מחר בבוקר (ד') עם ראשי סיעות בלוק המחנה הלאומי, בתחילה ייפגש עם ארבעת ראשי ימינה, ולאחר מכן ייפגש עם ראשי הסיעות החרדיות. 

עם צאת חג ראש השנה, שוחחו ראשי צוותי המו״מ מטעם סיעת כחול לבן וסיעת הליכוד, ד״ר יורם טורבוביץ והשר יריב לוין. סיעת כחול לבן הודיעה כי בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו״מ, ולכן מחר יום רביעי לא יתקיים מפגש כזה. 

בליכוד השיבו בתדהמה להחלטת כחול לבן: "כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ. ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן."

ההערכה היא כי אם לא תהיה פריצת דרך מפתיעה, יחזיר נתניהו את המנדט לנשיא ראובן ריבלין. במקביל, אמורים סנגוריו של נתניהו לקיים את היום הראשון מבין ארבעת ימי שימוע.