הסתיימה פגישת הליכוד וכחול לבן

צוותי המו"מ של שתי המפלגות החלו בפגישה שמסתמן שתהיה האחרונה בסבב הזה. נראה שבשני הצדדים אין נכונות להתפשר, וייתכן שראש הממשלה יחזיר את המנדט לנשיא עוד לפני החג

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/09/19 10:05 כט באלול התשעט

הסתיימה פגישת הליכוד וכחול לבן
ראשי צוותי המו"מ, השרים לוין ואלקין מהליכוד ועו"ד יורם טורבוביץ' נציג כחול לבן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו מתקיימת פגישת המו"מ בין כחול לבן לליכוד, בניסיון להגיע להבנות לקראת הקמת ממשלת אחדות. כלקח מהבלאגן שהתרחש לפני הפגישה הקודמת, אז סירבו אנשי כחול לבן להצטרף להצהרות בפני המצלמות, הפגישה הפעם תהיה סגורה לתקשורת.

במערכת הפוליטית מעריכים כי זו תהיה הפגישה האחרונה בין הצדדים, כאשר נראה כי כל צד מתבצר בעמדתו. על פי הודעת הליכוד, אם בכחול לבן לא יקבלו את המתווה שהציע נשיא המדינה, כלומר ממשלה שוויונית ורוטציה בראשות, וכן את כל גוש הימין ביחד עם הליכוד, ובמקביל לא יציעו מתווה רלוונטי אחר, ראש הממשלה נתניהו יודיע לנשיא כי לא הצליח להרכיב ממשלה, וישיב לו את המנדט, וייתכן שהדבר יקרה אפילו היום, עוד לפני החג.

מהליכוד נמסר אמש: "צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר. אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך. אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

מסקר של חדשות 12, שבדק את השאלה מי צריך להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, עולה כי 40%- רוצים שיו"ר כחול לבן, בני גנץ יקבל את התפקיד, ואילו רק 38%- מעדיפים את נתניהו. בנוסף 33% סבורים כי ראש הממשלה יהיה אשם אם יהיו בחירות מועד ג'.

במקביל לפלונטר הפוליטי בין המפלגות הגדולות, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כינס השבוע את נציגי המפלגה לישיבה סגורה בכנסת, במהלכה התבטא שקיימת אפשרות כי מדינת ישראל תלך לבחירות נוספות - אך הפעם על תפקיד ראש הממשלה בלבד, כך דיווח ישי כהן בכיכר השבת. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן