תושבי העיר הכריעו - נצרת עלית תשנה את שמה

כ-80% מתושבי נצרת עילית שהצביעו במשאל התושבים והכריעו כי שמה של העיר ישונה והיא תיקרא 'נוף הגליל'. "הציבור לא מבדיל בינה לבין נצרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/19 09:16 כ בסיון התשעט

תושבי העיר הכריעו - נצרת עלית תשנה את שמה
השלט הפך להיסטורי. הכניסה לנצרת עילית, צילום: Nati Shohat/Flash90

מהיום אמרו - נוף הגליל. תושבי נצרת עילית הצביעו במשאל התושבים שקיימה העירייה בשבוע שעבר, והכריעו כי שמה של העיר ישתנה לאחר 62 שנים, והיא תיקרא 'נוף הגליל'. השם החדש נבחר מתוך רשימת שמות שהוצעו על ידי תושבים ובעירייה, ואושר על ידי ועדת השמות הממלכתית. במשאל הצביעו 10,242 איש, כרבע מתושבי נצרת עילית, ומתוכם 79.9 הצביעו בעד החלפת השם.

המהלך לשינוי שמה של נצרת עילית החל לאחר בחירתו המחודשת של ראש העירייה, רונן פלוט, באוקטובר האחרון. בכנס לסיכום מערכת הבחירות הודיע פלוט, כי החליט לשנות את שמה של העיר, שרבים מתבלבלים בינה לבין העיר הערבית השכנה - נצרת. 

על פי דבריו של ראש העירייה, הבלבול בין הערים השכנות קיים מאז שהוקמה נצרת-עילית, בשנת 1956, ועד היום. לדבריו, תושבי העיר נאלצים לתקן שוב ושוב ולהסביר כי מדובר בשתי ערים נפרדות, על אף השם הדומה והסמיכות הגאוגרפית, וכמו כן קורות טעויות רבות בגלל הדמיון בשם, כמו מכתבים המיועדים לעיר אחת ומגיעים לעיר האחרת וכו'. "נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל ונצרת-עלית היא העיר היהודית הגדולה בגליל", הסביר פלוט. "אנחנו חיים בשכנות מצוינת, אבל מדובר ברשויות נפרדות עם זהות וצביון שונים לחלוטין".

ראש עיריית נצרת-עילית, רונן פלוט

ראש עיריית נצרת-עילית, רונן פלוטצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי, אמר לאחר פרסום ההכרעה: "ראש העיר רונן פלוט איפשר לתושבי העיר להחליט ומעתה ייקרא שמה נוף הגליל. אין לי ספק שהעיר היפה תמשיך לשגשג, להתפתח ולהצליח".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש-תע"ל) בירך על ההחלטה לשנות את שם העיר: "נצרת יש רק אחת והיא נצרת הערבית - אחד המקומות הכי חשובים בעולם", אמר. לדבריו, "נצרת עילית הוקמה על אדמות שהופקעו מהתושבים הערבים, והושקעו בה משאבים מוגברים כאשר נצרת נשארה מאחור בכל מדד חברתי-כלכלי. יש לוודא שלא מדובר בשינוי שיעמיק את האפליה והפערים הכלכליים בין שתי הערים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן