התושבים יצביעו - האם לשנות את שם העיר

תושבי נצרת עילית יילכו מחר לקלפיות, ויצביעו בעד או נגד שינוי שמה של העיר. ההצבעה - מגיל 17 ומעלה. ועדת השמות הממשלתית כבר אישרה את השם החדש - נוף הגליל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/06/19 15:05 יד בסיון התשעט

התושבים יצביעו - האם לשנות את שם העיר
השלט יוחלף? הכניסה לנצרת עילית, צילום: Nati Shohat/Flash90

האם נצרת עילית תשנה את שמה? מחר (ג') יילכו תושבי נצרת עילית לקלפיות שיוצבו ברחבי עירם, ויצביעו בעד או נגד שינוי השם. אם יאשרו התושבים את השינוי, תיקרא נצרת עילית בשם החדש - נוף הגליל.

המהלך לשינוי שמה של נצרת עילית החל לאחר בחירתו המחודשת של ראש העירייה, רונן פלוט, באוקטובר האחרון. בכנס לסיכום מערכת הבחירות הודיע פלוט, כי החליט לשנות את שמה של העיר, שרבים מתבלבלים בינה לבין העיר הערבית השכנה - נצרת. 

על פי דבריו של ראש העירייה, הבלבול בין הערים השכנות קיים מאז שהוקמה נצרת-עילית, בשנת 1956, ועד היום. לדבריו, תושבי העיר נאלצים לתקן שוב ושוב ולהסביר כי מדובר בשתי ערים נפרדות, על אף השם הדומה והסמיכות הגאוגרפית, וכמו כן קורות טעויות רבות בגלל הדמיון בשם, כמו מכתבים המיועדים לעיר אחת ומגיעים לעיר האחרת וכו'. "נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל ונצרת-עלית היא העיר היהודית הגדולה בגליל", הסביר פלוט. "אנחנו חיים בשכנות מצוינת, אבל מדובר ברשויות נפרדות עם זהות וצביון שונים לחלוטין".

ההכרזה על משאל התושבים

ההכרזה על משאל התושביםצילום: עיריית נצרת עילית

בהמשך הועלו מספר הצעות לשמות, ומועצת העיר אישרה את השם 'נוף הגליל', ולאחר מכן אישרה אותו גם ועדת השמות הממשלתית. פלוט התחייב כי יביא את נושא שינוי השם להצבעת התושבים, וכך נוצר המשאל שיתקיים מחר.

המשאל יתקיים באמצעות הצבעה בקלפי, בעד או נגד שינוי שם העיר. רשאים להשתתף במשאל כל תושבי העיר אשר מלאו להם 17 בעת רישום פנקס הבוחרים האחרון בבחירות לרשויות המקומיות (30 באוקטובר 2018).