נצרת עילית תשנה את שמה?

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, רוצה לשנות את שמה של העיר. הסיבה - בלבול בין העיר הערבית נצרת לעיר היהודית נצרת עילית. "הגיע הזמן שהתינוק יקבל סוף כל סוף שם וזהות משלו"

חדשות כיפה יהונתן קליין 05/11/18 09:47 כז בחשון התשעט

נצרת עילית תשנה את שמה?
תזכה לשם חדש? נצרת-עילית, צילום: Nati Shohat/Flash90

האם שמה של העיר נצרת ע-ילית ישתנה? ראש העיר, רונן פלוט, שנבחר בשבוע שעבר לכהונה נוספת כמועמד יחיד עם למעלה מ-98 אחוז מקולות הבוחרים, הודיע בכנס לסיכום הבחירות אמש (א'), כי החליט לשנות את שמה של העיר, שרבים מתבלבלים בינה לבין העיר הערבית נצרת. 

על פי פלוט, הבלבול בין הערים השכנות קיים מאז שהוקמה נצרת-עילית, בשנת 1956, ועד היום. לדבריו, תושבי העיר נאלצים לתקן שוב ושוב ולהסביר כי מדובר בשתי ערים נפרדות, על אף השם הדומה והסמיכות הגיאוגרפית, וכמו כן קורות טעויות רבות בגלל הדמיון בשם, כמו מכתבים המיועדים לעיר אחת ומגיעים לעיר האחרת וכו'. "נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל ונצרת-עלית היא העיר היהודית הגדולה בגליל", הסביר פלוט. "אנחנו חיים בשכנות מצוינת, אבל מדובר ברשויות נפרדות עם זהות וצביון שונים לחלוטין".

ראש עיריית נצרת-עילית, רונן פלוט

ראש עיריית נצרת-עילית, רונן פלוטצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בשלב זה ראש עיריית נצרת-עילית טרם הכריז על שמות אפשריים כלשהם, אך אמר כי הם לא יכללו את המילה 'נצרת'. הנושא יובא לדיון במועצת העיר, שם יוחלט האם להצביע במועצה על השמות או לפנות לתושבי העיר ולבקש מהם הצעות נוספות.

"נכון לעכשיו יש 5-6 שמות יפים אבל אני לא אקבל את ההחלטה הזאת לבד" אמר פלוט, "יהיה כאן שיתוף ציבור. או שמועצת העיר תבחר, או שאולי נפנה באיזה שהוא אופן לתושבים, אני רוצה לשמוע מה אנשים מציעים".

פלוט סיכם כי "מה שבטוח שהגיע הזמן שהתינוק יקבל סוף כל סוף שם וזהות משלו. זה הגיוני שאנחנו מקבלים צ'קים של עיריית נצרת והם מקבלים צ'קים שלנו? האם זה הגיוני שאני מקבל בעירייה פרחים בחג המולד? הגיע הזמן לשים לזה סוף".