מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אביו של החטוף שנורה, אלון שמריז ז"ל: "ירו בהם כמו כלבים"

על רקע תקרית הירי בשלושת החטופים בידי צה"ל, אביו של אחד מהחטופים, אלון שמריז ז"ל, התראיין וסיפר על תקופת השבי, על הכעס העצום על כוחות צה"ל ועל השיחה עם גלנט: "בדיעבד הוא יצא גבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 12:47 ו בטבת התשפד

אביו של החטוף שנורה, אלון שמריז ז"ל: "ירו בהם כמו כלבים"
אלון שמריז ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

בעקבות הטרגדיה במהלכה נורו שלושה חטופים בידי כוחותינו, על אף שהרימו ידיים והחזיקו דגל לבן, אביו של אחד מהחטופים, אבי שמריז, התראיין היום (ב') לכאן רשת ב', וסיפר על תקופת השבי של אלון בנו, על הזעם בעקבות התקרית הקשה, ועל השיחה המפתיעה עם שר הביטחון.

"החמאס ראה באלון נכס אסטרטגי"

"אלון עבר תופת של 70 ימים בשבי החמאס" סיפר אבי, "עמוק עמוק בתוך המנהרות שלהם. ממה שקצינים בכירים סיפרו לי החמאס ראה בו נכס אסטרטגי והוא שמר עליו. למרות זאת, אלון הצליח להשתחרר מהשבי ולקח איתו את שני חטופים הנוספים ועזר להם לצאת מתוך המנהרות".

אבי המשיך וזעם על התנהלות הצבא באירוע, "והצבא? במקום לזהות הם ירו בהם כמו כלבים בלי נוהל פתיחה באש, בלי לזהות את החטופים. יושב שם צלף עם כוונת ובניגוד להנחיות יורה בהם כדי להורג. איזה הוראות נתן הצבא לחיילים? הם לא יודעים לזהות אנשים שמרימים ידיים?" תקף.

אבי שמריז: "אלון עשה הכל נכון. רוצה שיכירו בו כחלל צה"ל"

אב החטוף המשיך וסיפר על השיחה שניהל עם שר הביטחון, יואב גלנט. "בדיעבד הוא יצא גבר" אמר בהערכה, "חטף מאיתנו נאצות, קללות, הטחנו בו הכול בפנים והוא ספג את זה ולא התלהם. הוא היחידי שהתקשר אלינו".

כזכור, משפחתו של אלון שמריז פנתה לצה"ל בבקשה להכיר באלון כחלל צה"ל, וסורבה. "אני מכיר את הבן שלי ואני יודע שהוא היה גיבור". התייחס אבי לנושא, "הוא עשה הכול נכון, גם בשבילו וגם בשביל החברים שלו. אם אני הייתי במקומו לא הייתי עושה עשרה אחוז. באומץ רב דאג לחברים שלו חילץ אותם, הביא אותם למקום שהיה צריך. אני רוצה שיכירו בו כחלל צה"ל, את כל הפעולות שעשה לא בתור אזרח", הבהיר אבי.