משפחתו של החטוף שנהרג ביקשה שיוכר כחלל צה"ל - וסורבה

אלון שמריז נחטף בידי חמאס ונורה בשוגג בידי כוחות צה"ל. לאחר מותו הוכר כנפגע פעולות האיבה, על אף בקשת משפחתו שיוכר כחלל צה"ל: "לא ברור כיצד צה"ל מקבל החלטה אחרת. זה המעט שהוא יכול לעשות עבורינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 16:15 ה בטבת התשפד

משפחתו של החטוף שנהרג ביקשה שיוכר כחלל צה"ל - וסורבה
אלון שמריז, צילום: מטה משפחות החטופים

משפחתו של אלון שמריז, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר ונורה בשוגג בידי כוחותינו, פנתה לצבא בבקשה להכיר באלון כחלל צה"ל- וסורבה, כך דווח היום (א') בחדשות 12. המשפחה נימקה את בקשתה וטענה: "נסיבות נפילתו של אלון הן טראגיות וקיצוניות. הוא נלחם את דרכו אל החופש, יחד עם יותם וסאמר, ויחד איתם הגיע עד כוח צה"ל, ששגה ופתח באש על אף שהיו ללא לבוש עליון ונשאו דגל לבן. בנסיבות אלו אך ראוי שיוכרו כפי שהם: גיבורים ולוחמים, מלאי תושייה שנפלו בקרב, חללי צה"ל".

שלושת החטופים הוכרו כנפגעי פעולות האיבה

כזכור, במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים: יותם חיים מכפר עזה, סאמר פואד אל-טלאלקה מחורה ואלון לולו שמריז מכפר עזה.

החטופים שנהרגו מאש צה"ל

החטופים שנהרגו מאש צה"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

שלושת החטופים שנהרגו הוכרו כנפגעי פעולות האיבה. בעקבות כך, המשפחה שיגרה בקשה לגורמים רשמיים אמש על מנת להכיר בחטופים כחללי צה"ל. הבוקר הם קיבלו תשובה שלילית. המשפחה ההמומה מסרה לחדשות 12 כי "לא ברור כיצד צה"ל מקבל החלטה אחרת. זה המעט שצה"ל יכול לעשות עבורינו, בוודאי אחרי הטעויות הטראגיות שאירעו".