מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בצה"ל שוקלים להדיח את המעורבים בהרג החטופים, ביניהם מג"ד

בצה"ל שוקלים לנקוט צעדים כנגד החיילים המעורבים בהרג החטופים, ביניהם מפקד גדוד שהיה מעורב ישירות בתקרית. החשש בצה"ל הוא שהדחת המפקד הבכיר תגרום לזעזוע כבד מדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 09:22 ו בטבת התשפד

בצה"ל שוקלים להדיח את המעורבים בהרג החטופים, ביניהם מג"ד
החטופים שנהרגו מאש צה"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

הטרגדיה במהלכה נורו בשוגג שלושה חטופים בידי כוחות צה"ל ממשיכה לטלטל את המדינה, וכעת עולה דיווח כי בצה"ל בוחנים את האפשרות לנקיטת צעדים כנגד החיילים המעורבים בהרג שלושת החטופים, זאת בעיקר לאחר שאת ההחלטה העיקרית בתקרית קיבל מפקד גדוד 17, סגן אלוף ל'. עצם העובדה שההחלטה התקבלה על ידי מפקד בכיר יחסית ולא על ידי חייל זוטר בעייתית, כך מדווח יואב זיתון.

החשש בצה"ל: הדחת המג"ד תגרום לסערה גדולה מדי

לדבריו, המג"ד אמנם חתר למגע כשיצא למרדף אחר החשוד השלישי, שהתברר כחטוף שברח לדירת המסתור, אך הוא לא מנע מאחד מלוחמיו לירות לעבר החטוף לאחר שיצא חשוף מהמתחם. בצה"ל עוד שוקלים את לנקוט בצעדים כיוון שעולה חשש כי הדחת מפקד גדוד בעיצומה של המלחמה תעורר סערה גדולה מדי.

השלטים שכתבו החטופים

השלטים שהשאירו החטופים בעזה, צילום: דובר צה"ל

כזכור, במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים: יותם חיים מכפר עזה, סאמר פואד אל-טלאלקה מחורה ואלון לולו שמריז מכפר עזה.