מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לוחם הנדסה נפל בקרבות, צה"ל תוקף בעזה

רס"ל לידור קרואני נפל בקרבות בצפון עזה, לוחם נפצע קשה | התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל | הלחימה ברצועת עזה נמשכת: כוחותינו תקפו תשתיות טרור בחאן יונס | ארבעה חיילים נפלו במהלך הקרבות בדרום הרצועה, וחייל אחד נפצע קשה | צה"ל תקף בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 06:58 ו בטבת התשפד | עודכן בתאריך 18/12/23 12:14

לוחם הנדסה נפל בקרבות, צה"ל תוקף בעזה
לידור יוסף קרואני ז"ל, צילום: דובר צה"ל

12:05 | צה"ל מתיר לפרסום כי רס"ל (במיל') לידור יוסף קרואני, מאילת, לוחם בגדוד הנדסה 8163, פיקוד הדרום, נפל אמש (א') בקרב ברצועת עזה, בן 23 בנופלו. כמו כן, באותו קרב נפצע באורח קשה לוחם (מיל') בחטיבה 551, במהלך קרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

11:38 | התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. האזעקות נשמעו בעמוקה, במלכיה, ברמות נפתלי ועוד. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. צה"ל עידכן כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב צפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. ההתרעה הופעלה בעקבות שברי יירוט.

הלחימה ברצועת עזה נמשכת

9:45 | צוות הקרב החטיבתי 646 תקף אמש (א') תשתית טרור בו נמצאו אמצעי לחימה רבים, ביניהם מטענים, ציוד לחימה ונשק מסוג RPG. כמו כן, באותה תשתית טרור נמצא מרתף ובו מצבור של מרגמות ותחמושת. בנוסף הכוחות איתרו והשמידו פירים ובורות שיגור במרחב.

כלי טיס של חיל האויר זיהה חולייה חשודה נכנסת לתשתית טרור של ארגון חמאס במרחב חאן יונס. צוות הקרב של חטיבת גבעתי הכווין מסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את החוליה. במהלך פעילות צוות הקרב החטיבתי 4 אתמול במרחב חאן יונס, זיהו הכוחות צלף שנמצא במבנה ואיים על הכוחות. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר וחיסלו את המחבל. בנוסף, ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם בחופי רצועת עזה.

שלושה חיילים נהרגו מפיצוץ מטען, חייל נפטר מפצעיו

6:00 | צה"ל התיר לפרסום הבוקר (ב') את שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום הרצועה: רס"ל אוריה באייר, בן 20, ממעלות תרשיחא, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14 בדצמבר בקרב בדרום רצועת עזה.

תמונות הנופלים

תמונות הנופלים צילום: דובר צה"ל


בתקרית של פיצוץ מטען בחאן יונס נפלו שלושה חללים: רס"ל ליאב אלוש, בן 21, מגדרה, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו. רס"ר (מיל') איתן נאה, בן 26, מקיבוץ שדה אליהו, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו. רס"ר (מיל') טל פיליבה, בן 23, מרחובות, לוחם ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית. בקרב בו נפלו הלוחמים, נפצע באורח קשה לוחם מיחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

צה"ל תקף בלבנון תשתיות של חיזבאללה

במהלך הלילה,מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב ירון. כזכור, גלנט ביקר אמש בגבול לבנון וטען כי "אנחנו נחזיר את הישובים אל מקומם, ואנחנו נעשה את זה או דרך תהליך הסכמי, או בפעולה כוחנית, עם כל המשמעויות שלה. אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו לא נחזיק את זה לאורך תקופה ארוכה מידי".