מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נפרצה הדרך לחאן יונס, צה"ל תוקף בלבנון

מטח לצפון- 6 נפילות זוהו בשטיחים פתוחים | צה"ל ממשיך בלחימה עוצמתית בחאן יונס שבדרום הרצועה: מחבלים רבים חוסלו ואמצעי לחימה רבים נתפסו, הושמד בית הנופש של יחיא סינוואר והושגה שליטה על לשכתו של המח"ט | בגזרה הצפונית: חיל האוויר תוקף בשטח לבנון, ירי לעבר הר דב נענה בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 14:50 ה בטבת התשפד | עודכן בתאריך 17/12/23 16:07

נפרצה הדרך לחאן יונס, צה"ל תוקף בלבנון
הלחימה בח'אן יונס, צילום: דובר צה"ל

השבוע ה-11 למלחמה: בשעות הצהריים נשמעה אזעקה במרחב מרגליות שבגבול לבנון. על פי דיווחים 6 רקטות נפלו בשטחים פתוחים. שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב במטולה שבצפון וטען כי "אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש - אנחנו לא מייחלים לזה, אך לא נאפשר את פינוי תושבי הצפון לתקופה ארוכה מדי".

גלנט בגבול הצפון

גלנט בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

נפרצה הדרך לחאן יונס

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פרצו את הדרך לח'אן יונס ונלחמים במרחב. הכוחות פשטו על לשכתו של מפקד חטיבת ח'אן יונס ועל תשתיות טרור ותת-קרקע במרחב, הגיעו לכיכר בני סוהילה המרכזית בלב ח'אן יונס והשיגו עליה שליטה מבצעית. בנוסף, השמידו הלוחמים בתי נופש של בכירי חמאס ביניהם בית הנופש של יחיא סינוואר.

הושמדו אמצעי לחימה וחומרי טרור רבים

לוחמי החטיבה חיסלו מחבלים רבים וחשפו כ-30 פירי מנהרות. בנוסף, תקפו והשמידו עשרות עמדות נ"ט ועמדות תצפית, החרימו אמצעי לחימה מסוג רימונים, RPG ואיתרו אמצעי מודיעין רבים כמו טלפונים, מחשבים ועלוני הנחיות לטרור. עוד מעדכן צה"ל, כי הלוחמים פשטו על מוצב חמאס של גדוד "דיר אל באלח" והחרימו אמצעי מודיעין וספרי הדרכה צבאיים של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, פשטו הלוחמים על דירת מחבל נוח'בה ואיתרו בביתו אמצעי לחימה, אמצעי שליטה וציוד ימי.

הלחימה בח

הלחימה בח'אן יונס, צילום: דובר צה"ל

צה"ל גם בגזרה הצפונית

מוקדם יותר היום (א'), זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, טנק של צה"ל תקף את מקור הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ראש הנקרה. בנוסף, מטוס ומסוק קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, וכן הותקפה חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון. עוד מעדכן צה"ל כי כלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.