תיעוד מהשלטים שהשאירו החטופים שנורו, הרמטכ"ל: "אירוע שבקלות יכול היה לא לקרות"

בעקבות האירוע הקשה של הירי בשלושת החטופים, התגלה תיעוד מצמרר מחקירת האירוע ובו נראים השלטים שהשאירו החטופים ברחבי עזה | הרמטכ"ל הגיע לדבר עם הלוחמים בעזה והדגיש: לא יורים במי שמרים ידיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 19:47 ה בטבת התשפד

תיעוד מהשלטים שהשאירו החטופים שנורו, הרמטכ"ל: "אירוע שבקלות יכול היה לא לקרות"
הצהרת הרמטכ"ל ללוחמים, צילום: דובר צה"ל

בהמשך לאירוע הטראגי בו נורו בשוגג שלושה חטופים ישראלים על ידי כוח צה"ל, בוצעו סריקות במבנה הסמוך למקום האירוע, ובו שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון. על בסיס תחקיר האירוע בשטח, נראה כי שלושת החטופים שהו במבנה בו אותרו השלטים, לפחות חלק מהזמן. תחקיר האירוע נמשך.

השלטים שכתבו החטופים

השלטים שכתבו החטופים צילום: דובר צה"ל

כתובת שהשאירו החטופים בדירה בעזה

"חטופים": כתובת שהשאירו החטופים בדירה בעזה צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות"

בנוסף לכך, הרמטכ"ל ביקר היום (א') ברצועת עזה והתייחס לאירוע הקשה: "אני אומר לכם בצורה מאוד פשוטה -האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת. אבל אני אומר לכם מעבר לזה, זה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. ותחשבו" הזכיר הרמטכ"ל, "הרי מה למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות, לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף, והמשימה השלישית השבת החטופים".

הוא המשיך ודיבר על האירוע הקשה: "ואני אומר לכם באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה"ל. כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט לזהות עצמם, באו דיברו בעברית, קראו הצילו. ואנחנו באמת, לוחמים שלנו שאני לא פגשתי אותם עוד, אבל אני בטוח שהם הטובים ביותר כי כולם רוצים לעשות טוב, ואני בטוח שהם היו בטוחים שהם עושים את הדבר הכי נכון".

הרמטכ"ל ללוחמים: לא יורים במי שמרים ידיים

הוא המשיך והדגיש: "אבל אני מדבר איתכם לא כדי להגיד אם הם היו בסדר או לא, כדי שאנחנו קדימה נהיה בסדר. אתה רואה שני אנשים, הם עם ידיים למעלה ובלי חולצות, קח שתי שניות. ואני רוצה להגיד לכם משהו לא פחות חשוב, ואם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע מה אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא. בשום פנים ואופן לא. זה לא צה"ל" הדגיש.

לסיום אמר הרמטכ"ל: "אני אומר לכם מי שהתבלבל פה, גם מי שנלחם ועכשיו מניח את הנשק ומרים ידיים, אנחנו שובים אותו, אנחנו לא יורים בו. אנחנו מוציאים המון מודיעין מהשבויים שיש לנו, יש לנו מעל אלף כבר. אנחנו לא יורים בהם כי צה"ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים. זו עוצמה, זו לא חולשה. תעבדו עם הראש. אנחנו כל הזמן מרגישים שלחימה זה עם הידיים, לחימה זה עם הרגליים. אני אומר לכם רבותיי, אל תפסיקו לחשוב שנייה אחת בלחימה. כל הזמן תשאלו את עצמכם שאלות, כל הזמן תעבדו עם הראש, והלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים או שנגיע אנחנו לבית, ונעשה את הדבר הנכון".