צה"ל הרג בשוגג שלושה חטופים ישראלים במהלך הלחימה בשג'עייה

במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו | מחבלים שהסתתרו בתוך בתי ספר חוסלו ונוספים אותרו ונכנעו: בפשיטה משותפת לצוות הקרב של חטיבה 401 ולשייטת 13, בשכונת רימאל בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/23 17:25 ד בטבת התשפד

צה"ל הרג בשוגג שלושה חטופים ישראלים במהלך הלחימה בשג'עייה
החיילים בעזה, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל עדכן אמש (ו') את הציבור בבשורות קשות. במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. גופותיהם נבדקו ב"מרכז הצבי" שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים.

שלושת החטופים שנורו בשוגג על ידי כוח צה"ל

יותם חיים ז"ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.
סאמר טאללקה ז"ל, אשר נחטף מניר עם על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.
אלון שמריז ז"ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. ההודעות נמסרו למשפחותיהם על ידי נציגי צה"ל ומשטרת ישראל.

החטופים שנהרגו מאש צה"ל

החטופים שנהרגו מאש צה"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

מדובר באזור לחימה שהיו בו היתקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות. צה"ל ימשיך לפעול בכלל המאמצים להשבתם של החטופות והחטופים הביתה.

צה"ל ביצע תחקיר ראשוני בעקבות הירי בחטופים הישראלים

על פי תחקיר ראשוני שביצע צה"ל, מדובר היה בפעולה המנוגדות להוראות הפתיחה באש. על פי התחקיר, נראה כי קלע בכוח שהיה בתוך מבנה זיהה אתמול סמוך לשעה 10:00, באור יום ובראות טובה, את שלושת החטופים כחשודים, שלא היו חמושים כלל. החטופים, שהיו ללא חולצה, צעדו כמה עשרות מטרים מהמבנה שבו שהו החיילים, ואחד מהם אחז בדגל לבן. שניים מהם נורו כאשר יצאו ממבנה, והשלישי נמלט למבנה סמוך בעודו צועק בעברית. מג"ד רץ אליו והפסיק לירות, אולם חייל שהיה בסמוך ביצע את הירי.