מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אזרח ישראלי נהרג מטיל נ"ט בצפון | מהבוקר: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות

טיל נ"ט פגע ברכב אזרחי בגליל העליון, אזרח נהרג | חיל האוויר תקף עשרות יעדים, חטיבה 460 נלחמת בג'אבליה | הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו ביממה האחרונה בקרבות | הקבינט אישר הלילה את הגדלת כמות הדלק שייכנס לרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 07:13 כד בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 07/12/23 15:51

אזרח ישראלי נהרג מטיל נ"ט בצפון | מהבוקר: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות
החללים שנפלו , צילום: דובר צה"ל

15:50 | טיל נ"ט פגע ברכב בצפון, צה"ל השיב באש

חוליית מחבלים של חיזבאללה שיגרה טיל נ"ט לעבר רכב אזרחי שהיה בשטח חקלאי ליד המושב מתת שבגליל העליון. צוותי מד"א קבעו את מותו של חקלאי ישראלי כבן 60. צה"ל תקף בתגובה.

12:00 | דובר צה"ל התיר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. רס"ל (מיל׳) מאור גרשוני (Maor Gershoni), בן 24, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת "עציוני" (6), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

11:00 | צה"ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל

אתמול שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם. הרקטה נפלה בשטח הרצועה והעמידה אזרחים עזתים רבים בסיכון.

08:00 | הלוחמים פשטו על מוצב גדודי במרכז ג'אבליה

לקראת סוף השבוע התשיעי למלחמת חרבות ברזל, כוחות צה"ל סוגרים על מעוזי חמאס. במסגרת פעילות אוגדה 98 בחאן יונס חוסלו מחבלים ונתקפו על ידי חיל האוויר עשרות יעדי טרור. כוח של דובדבן מצוות הקרב של עוצבת הקומנדו נתקל בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה, חיסל בהיתקלות שני מחבלים והשמיד את הפיר.

צוות הקרב של חטיבה 460 נלחם במרחב מחנה ג'אבליה, הלוחמים פשטו על מוצב "הביסאן", מוצב צבאי של גדוד מרכז ג'אבליה של ארגון הטרור חמאס. בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים. כמו כן, איתרו הכוחות רשת מנהרות תת קרקעיות המובילות מחוץ למוצב, מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה במרחב המוצב.

הלוחמים בעזה

הלוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

06:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות

צה"ל התיר לפרסום הבוקר (ה') כי שני חיילים נפלו במהלך הקרבות ברצועת עזה: סמ"ר עמית בונצל , בן 22 משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. בנוסף, סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה, בן 22 מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ביום שלישי בדרום רצועת עזה.

בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר עמית בונצל ז"ל, נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.
הלוחמים פונו לטיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

הקבינט אישר להגדיל את הכנסת הדלק לעזה

בעקבות הלחץ האמריקאי, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הלילה את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת של דלק שתועבר לרצועה. היקף הדלק שיועבר ייקבע מעת לעת על ידי קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה. על פי הקבינט מטרת העברת הדלק היא "למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה".

צה"ל תוקף בחאן יונס

הלחימה מתרחבת ואמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בעדכון מיוחד לתקשורת כי כוחות של לוחמים מכתרים את ביתו של מנהיג החמאס, יחיא סינוואר. "אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה" פתח נתניהו, והודיע "הכוחות מכתרים עכשיו את ביתו של סינוואר". עם זאת, נתניהו סייג: "אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו".