מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על רקע הפיגוע, נתניהו למזכיר המדינה האמריקאי: "אנחנו נשבענו לחסל את החמאס"

לקראת התחדשות הלחימה וסיומה של הפסקת האש עם שחרורם של עשרה חטופים נוספים הערב, נתניהו שוחח עם אנתוני בלינקן והבהיר לו: "הפיגוע וה-7 לאוקטובר זה אותו החמאס, שום דבר לא יעצור אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 15:53 יז בכסלו התשפד

על רקע הפיגוע, נתניהו למזכיר המדינה האמריקאי: "אנחנו נשבענו לחסל את החמאס"
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (ה') לתקשורת אחרי פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ואמר: "הפגישה התקיימה זמן קצר לאחר שמרצחים של החמאס רצחו ישראלים כאן בירושלים, ואמרתי לו: זה אותו חמאס. זה אותו חמאס שביצע את הטבח הנורא ב-7 באוקטובר, אותו חמאס שמנסה לרצוח אותנו בכל מקום".

נתניהו הוסיף להתייחס לפגישה, ואמר כי הוא הבהיר למזכיר את כוונות ישראל להמשך הלחימה: "אמרתי לו: אנחנו נשבענו, ואני נשבעתי, לחסל את החמאס. שום דבר לא יעצור אותנו. אנחנו נמשיך את המלחמה הזאת עד שנשיג את שלושת היעדים- לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם".

צפו: נתניהו בתום הפגישה עם בלינקן



בנוסף לשיחה עם המזכיר האמריקאי, נתניהו הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה לאחר ההתבטאות המבישה של ראש ממשלת ספרד כשאמר כי בהתחשב במספר הקורבנות בקרב האזרחים בעזה הוא מפקפק בכך שהיא מצייתת לחוק ההומניטרי הבינלאומי. נתניהו הדגיש: ההתבטאות מגיעה ביום שבו מחבלי חמאס רוצחים ישראלים בירושלים.

נזכיר כי הבוקר באזור השעה 7:40, שני מחבלים ממזרח ירושלים, מזוהי חמאס, פתחו באש עם M-16 ואקדח על תחנת אוטובוס בצומת גבעת שאול בכניסה לעיר - לפני ששני חיילי מילואים ואזרח חיסלו אותם. הרב אלימלך וסרמן, חנה איפרגן וליביה דיקמן שהייתה בהריון נרצחו בפיגוע.

תמה הפסקת האש? גורם בחמאס הודיע כי הערב ישוחררו 10 ישראלים, כולל שניים עם אזרחות רוסית. הודעות נמסרו למשפחות החטופים העתידים להשתחרר. יש לציין כי זוהי הפעימה השביעית של שחרור חטופים במסגרת ההסכם שנחתם עם חמאס.