גרסתו של המילואימניק שירה ביובל קסטלמן ז"ל: "ראיתי שהוא מזיז את היד"

הלוחם שירה למוות בעורך הדין שחיסל את המחבלים בזירה מסר את גרסתו: "ראיתי שהוא מזיז את היד, חשבתי שכדי להוציא נשק - אז התחלתי לירות. לא שמעתי חייל אחר צועק לעברי 'חדל אש' - לכן יריתי שוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 21:56 כ בכסלו התשפד

גרסתו של המילואימניק שירה ביובל קסטלמן ז"ל: "ראיתי שהוא מזיז את היד"
זירת הפיגוע, צילום: דוברות איחוד הצלה

דובר צה"ל הודיע הערב (א') כי החייל בשירות מילואים, שעל פי החשד ביצע את הירי שגרם למותו של יובל ז"ל, נחקר באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת. בחדשות 13 פורסמה גרסתו לאירועים.

גרסת הלוחמים לאירוע המצער

"ראיתי שהוא מזיז את היד, חשבתי שכדי להוציא נשק - אז התחלתי לירות. לא שמעתי חייל אחר צועק לעברי 'חדל אש' - לכן יריתי שוב", סיפר המילואימניק שנחקר באופן ראשוני גם ביום האירוע. על פי הדיווח, במשטרה מפקפקים בגרסה זו כיוון שבתיעוד שפורסם ניתן לראות בתיעוד שקסטלמן מתחנן על חייו.

זירת פיגוע הירי:

בנוסף, החייל הסדיר שנכח בזירה וביצע ירי ונפצע סיפר בחקירתו כי צעק לחברו שיפסיק לירות. קסטלמן נורה תחילה בלסת ולא יכל לצעוק ללוחמים שהוא יהודי - ולא מחבל, כפי שחשבו. לאחר מכן, זרק את ארנקו כדי שהחיילים יראו את תעודת הזהות שלו - אך אחד מהם ירה בו בכל זאת וגרם למותו. כלי הנשק של החיילים נלקחו והועברו לבדיקה.

"תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם"

במהלך פיגוע הירי, יובל קסטלמן ז"ל הבחין באירוע מצדו השני של הכביש בשעה שנסע לעבודה בקרית הממשלה, עצר את רכבו בכדי לנטרל את המחבלים ונפצע אנושות מירי הכוחות. בבית החולים שערי צדק נאבקו על חייו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. משפחתו ספדה לו: "תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם".