מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלחימה מתחדשת: זה הפיצ'ר החדש של צה"ל שנועד להגן על העזתים

דובר צה"ל בערבית פרסם סרטון בו הוא מסביר לעזתים על הפ'יצר החדש שצה"ל משתמש בו: מפת אזורי הפינוי ברצועת עזה: חלוקת שטח הרצועה לאזורים על פי החלוקה לשכונות, על מנת שידעו להתמצא במידה ויצטרכו להתפנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/23 10:51 יח בכסלו התשפד

הלחימה מתחדשת: זה הפיצ'ר החדש של צה"ל שנועד להגן על העזתים
חיילים בגבול עזה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחרי שהבוקר הפסקת האש נגמרה והלחימה ברצועה התחדשה, צה"ל מפרסם היום (ו') את הדרך בה תתנהל מעתה תנועת האוכלוסיה בעזה לשם הגנתה בשלב הבא של המלחמה: מפת אזורי הפינוי ברצועת עזה.

זה לא דבר חדש שארגון הטרור חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, מציב את המפקדות והתשתיות הצבאיות באזורי מגורים, בתי חולים, מסגדים ובתי ספר, והופך אתרים אזרחיים למטרות צבאיות תוך שימוש באזרחים ובמתקנים אזרחיים כמגן אנושי. בסבב הקודם של הלחימה חשפו חיילי צה"ל מנהרות טרור מתחת לבית החולים שיפאא', נשקים בתוך כיתות לימוד של בית ספר ועוד.

מאז תחילת המלחמה צה"ל נוקט באמצעים מגוונים כדי להימנע מפגיעה בחיי אזרחים. בין היתר, צה"ל שולח מסרים וכרוזים לתושבי עזה בהוראה לפנות אזורים ספציפיים המהווים יעד לפעילות טרור, ומכווין אותם להתפנות בצירים רלוונטיים.

לקראת השלב הבא במלחמה מפרסם צה"ל את מפת אזורי הפינוי ברצועת עזה: חלוקת שטח הרצועה לאזורים על פי החלוקה לשכונות המוכרות כדי לאפשר לתושבי עזה להתמצא ולהבין את ההנחיות ולהתפנות ממקומות ספציפיים במידה וידרשו לכך כדי לשמור על ביטחונם. המפה פורסמה בעמוד מיוחד באתר צה"ל בערבית ובסרטון מיוחד שפרסם דובר צה"ל בערבית ברשתות החברתיות. כמו כן, המפה פורסמה בכרוזים שהפיץ צה"ל ברצועת עזה.

צפו: הסרטון של דובר צה"ל בערבית לעזתים


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368