מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נחזור להילחם? צה"ל מפרסם אמצעי לחימה חדשים לשימוש ברצועה

אמצעי ראיית לילה, טילי כתף מיוחדים ללוחמה בשטח בנוי: בין כל הספקולציות על הארכת הפסקת, צה"ל מראה נכונות לחזור לשטח | הצבא פרסם מספר דוגמאות לאמצעי לחימה חדשים אשר ישמשו את חיילנו ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 15:10 יז בכסלו התשפד

נחזור להילחם? צה"ל מפרסם אמצעי לחימה חדשים לשימוש ברצועה
אמצעי הלחימה החדשים, צילום: דובר צה"ל

כבר שבוע עם ישראל יושב ליד הטלוויזיה כל ערב במתח ומתרגש משחרור החטופים במסגרת העסקה שנחתמה עם החמאס. לצד השמחה, הפסקת האש בה שרויה ישראל בשבוע האחרון גורמת לרבים להאמין כי הלחימה כבר לא תתחדש ברצועה, או שתתחדש בעוצמה נמוכה מזו שראינו לפני העסקה.

היום (ה') צה"ל מפרסם אמצעי לחימה חדשים שנכנסים לשימוש, המיועדים ספציפית ללחימה ברצועה ובמקומות הצפופים ביותר. 'משלשים' המכפילים פי 3 את יכולת הראייה דרך הכוונת, סמני לייזר, כוונות תרמיות ותלת מימדיות, טילי כתף, אמצעים לראיית לילה ונשקים עוצמתיים הם רק חלק מהאמל"ח החדש שהוטמע במהלך המלחמה.

הלוחמים נעזרים בו לראשונה בימים אלו, ובמהלך הלחימה נעשה מאמץ אדיר להטמיע אותו בכלל היחידות הנחוצות לו. להטמעת אמצעי הלחימה והעזרים הנוספים ישנה משמעות אדירה בימים אלו, שכן היא מסייעת ליעילות ולביטחון הכוחות בשטח, ומובילה אותנו לתמרון מוצלח ומדויק ברצועת עזה הצפופה. הנה כמה מהאמצעים שעשו את 'טבילת האש' שלהם במלחמה:

טילי כתף 'חולית' ו'יתד'

הטילים המדוברים גדולים ב-50% מטילי ה'לאו' וה'מטאדור' הקיימים, בעלי יכולת הרס גדולה יותר, ועם טווחי ירי רחוקים בהרבה. הם מיועדים ללחימה בשטח בנוי ובאזורים צפופים, ויכולים להגיע למקומות אליהם לא ניתן להיכנס עם טנקים- החולית והיתד הם טילי כתף חדשים אשר ייכנסו בימים הקרובים לשימוש על ידי הלוחמים ברצועה. שמם ניתן להם בגלל הישובים הסמוכים לרצועה בעלי שם זהה.

טילי הכתף הללו ישמשו את לוחמינו להרס מבנים, רכבים ומקומות מסתור בהם נמצאים מחבלים, והלוחמים יוכלו לירות אותם גם לנקודות בהן קשה לשגר מרגמות באופן בטיחותי. בניגוד לטילי הכתף הקיימים, ל'חולית' ול'יתד' יש מנגנון הפעלה רב-שלבי (ולא דו-שלבי). לכן הם בטוחים יותר עבור הלוחמים שלנו בשטח, וחסכוניים בכסף בשל היכולת לא לשגר אותם בהתאם לתמונת המצב המשתנה (גם אם תהליך ההפעלה כבר החל).

אמר"ל 'עידו': ראיית לילה

לראשונה, הסיירות והגדודים המתמרנים ברצועה התחדשו באמצעי לראיית לילה המספק תמונה תלת מימדית. ה'עידו', שמשמש את הלוחמים לראייה בחשיכה, מקל את הכבדת הראייה לאורך זמן ומסייע להם להתנהל בשטח מהרגע שמחשיך, ועד הרגע שהשמש זורחת.

אמר"ל 'עידו' הוא מודולרי, וניתן להרכיב אותו בצורה יעילה על קדמת הקסדה של הלוחם. הוא יכול לשמש אותו לראייה בשתי העיניים או באחת מהן, ויעזור לו אפילו בחללים סגורים וחשוכים לחלוטין.

אמצעי הלחימה החדשים

אמצעי הלחימה החדשים צילום: דובר צה"ל

צפו: המפלצת החדשה של צה"ל: נגמ"ש ה'איתן'

https://www.youtube.com/shorts/oF7LOxb61Jo