נתניהו בתגובה לפיגוע: "כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון"

ראש הממשלה מגיב לפיגוע בירושלים: "הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם" | השר לביטחון לאומי בן גביר: "אסור לתת לחמאס לדבר איתנו בשני קולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 10:41 יז בכסלו התשפד

נתניהו בתגובה לפיגוע: "כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון"
ישיבת הממשלה, ארכיון , צילום: Amit Shabi/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לפיגוע הרצחני שהתרחש הבוקר (ה') בירושלים. "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים. כולנו מתפללים לשלום הפצועים", אמר.

זירת פיגוע הירי

זירת פיגוע הירי, צילום: דוברות המשטרה

נתניהו: "כל מחבלי חמאס הם בני מוות"

עוד הוסיף: "תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום. אני מעריך את העובדה ששני הלוחמים והאזרח פעלו במהירות בשטח. הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני."

איתמר בן גביר: "צריך לדבר עם החמאס רק דרך הכוונות"

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע לזירת הפיגוע אמר: "בוקר קשה לכולנו. תנחומים למשפחות. רפואה שלימה לפצועים, וחיבוק גדול לגיבורים שהצילו כאן חיים. האירוע הזה מוכיח שוב כמה אסור לנו להפגין חולשה, כמה צריך לדבר עם החמאס רק דרך הכוונות, רק דרך המלחמה. בחמאס נלחמים".

בן גביר

בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בן גביר התייחס אף הוא לעניין חלוקת הנשקים לאזרחים, ואמר: "אבל האירוע הזה ממחיש עוד דבר, כמה המדיניות של חלוקת הנשק חשובה; למרות הביקורת של כל מיני גורמים, אני אמשיך במדיניות הזו של חלוקת נשק בכל מקום, גם לכיתות כוננות, גם לאזרחים".

עוד הוסיף: "מדובר ככל הנראה בפעילי חמאס, שמדבר כאן בשני קולות, קול אחד של הפסקת אש כביכול וקול שני של טרור. עמדתי על הפסקת האש ידועה, אסור לתת לחמאס לדבר איתנו בשני קולות".

סמוטריץ': "האויבים שלנו הם לא רק הנאצים בעזה"

שר האוצר סמוטריץ' הגיב אף הוא לפיגוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא ננוח ולא נשקוט עד להכרעה וניצחון בכל הגזרות! אנחנו במלחמה בכל החזיתות. הפיגוע הנורא בירושלים מזכיר לנו שהאויבים שלנו הם לא רק הנאצים בעזה. נרדוף ונשמיד אותם בעזרת השם בכל מקום. מחזק את ידי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בזירה. תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".

בני גנץ הוסיף בטוויטר: "הפיגוע הזה הוא הוכחה נוספת, למחויבות שלנו להמשיך את הלחימה בעוצמה ובנחישות כנגד הטרור הרצחני שמאיים על אזרחינו. בירושלים, בעזה, ביו"ש ובכל מקום."