מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר שיתף: זו הסיבה שהתנגדתי לעסקת החטופים

השר לביטחון לאומי הסביר מדוע שרי מפלגתו הצביעו נגד עסקת החטופים בישיבת הממשלה אתמול: "תפקידה של הנהגה הוא להביט לאזרחים בעיניים ולספר להם את האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 10:48 ט בכסלו התשפד

בן גביר שיתף: זו הסיבה שהתנגדתי לעסקת החטופים
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס הבוקר (ג') לאישור עסקת החטופים בממשלה והסביר מדוע שרי מפלגתו התנגדו לעסקה. "יש יתרון במתווה שאושר אמש ולפיו נראה חלק מהילדים והנשים שנחטפו חוזרים הביתה" פתח בן גביר, אך סייג: "באותה נשימה יש לנו גם חובה מוסרית להחזיר את כולם, ואין לנו זכות ורשות להסכים לרעיון הפרדתם והחזרתם רק של חלק".

"מתווה שמשאיר חלק מהילדים והנשים בעזה, איננו מוסרי בעיניי"

בן גביר הוסיף: "ודאי שאי אפשר לקבל שבמסגרת מתווה שמשחררים את המחבלות והמחבלים הנערים שלהם לא נקבל בחזרה את כל הנשים, הילדים, התצפיתניות וכל מי שנשאר מאחורה". בהמשך, הדגיש השר לביטחון לאומי כי "מתווה שמשאיר חלק מהילדים והנשים בעזה, איננו מוסרי בעיניי, לא הגיוני ולטעמי - רחוק רחוק מכדי מיצוי. זה יכול והיה צריך להיות אחרת".

"תקדים מסוכן, שמשנה משוואה ועלול להביא אירועים נוספים"

בן גביר טען כי שחרור הנשים והילדים מסייע בעקיפין לחמאס. "החמאס רצה 'להיפטר' מהנשים והילדים בשלב ראשון, מפני שאלו גרמו ללחץ בינלאומי עליו, הוא רצה לקבל בתמורה דלק, שחרור מחבלים, הפסקת פעולות צה"ל ואפילו איסור טיסות. את כל אלה הוא קיבל". בנוסף, הזהיר: "המתווה הוא תקדים מסוכן, שמשנה משוואה ועלול להביא אירועים נוספים. בפרט כאשר אזרחים נוספים נותרים חטופים, ועל חיילי צהל החטופים אין בכלל מו"מ".

"דווקא כעת אסור היה לעצור וזו טעות היסטורית"

עוד הוסיף: "אנחנו רואים באופן הברור ביותר איך הלחץ הצבאי מביא תוצאות. זה הזמן לעוד מאמץ, עוד הגברת לחץ לשבור את החמאס, ואפשר היה להגיע לתוצאה שונה. הבעיה שישראל שוב שבויה בקונספציה שוב חוזרת על טעויות עבר ולמעשה סינוואר ממשיך בתוכניתו ובמקום להוריד את החמאס על הברכיים, ישראל מקבלת את תכתיביו". לסיום, סיכם יו"ר עוצמה יהודית: "הלחץ על החמאס עצום. צה"ל מתקדם והם בלחץ. גם התנאים העדכניים אצלנו למחבלים בבתי הכלא מסייעים בלחץ. דווקא כעת אסור היה לעצור וזו טעות היסטורית".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368