בתי החולים הפיקו לקחים: כך יתקבלו החטופים מרצועת עזה

בבתי החולים נערכים לקליטתם של עשרות החטופים שישוחררו במסגרת העסקה שתובא להצבעה הערב: החטופים יגיעו למתחמים נפרדים בבתי החולים שיבא, איכילוב, שנייידר, בילינסון וסורוקה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 21/11/23 17:33 ח בכסלו התשפד

בתי החולים הפיקו לקחים: כך יתקבלו החטופים מרצועת עזה
משפחות החטופים זועקות, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כלקח מאירועי שחרור החטופה יוכבד ליפשיץ, במערכת הבריאות גיבשו נוהל מסודר לקבלת החטופים שצפויים להשתחרר במסגרת ההסכם שיובא הערב להצבעה בממשלה. עשרות החטופים יעברו הערכה ראשונה על ידי גורמי צבא ולאחר מכן יגיעו לבתי החולים שיבא, איכילוב, שניידר, בילינסון וסורוקה.

הצוות הרפואי יעודכן במקרה של חשד לפגיעה מינית

על פי הנוהל של משרד הבריאות החטופים יטופלו במתחם נפרד משאר החולים, אליו יורשו להיכנס משפחותיהם, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד. לאחר שייבדקו רפואית וייפגשו עם משפחותיהם, החטופים יתושאלו על ידי עובדות סוציאליות והן ימליצו על התערבות נפשית נוספת של פסיכיאטר או פסיכולוג בהתאם למקרה. ככל שיעלה חשד לפגיעה מינית או עינויים בתקופת השהות, הצוות הרפואי יעודכן, להמשך בירור וטיפול.

יוכבד ליפשיץ

יוכבד ליפשיץ, צילום: ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב

הצוותים הרפואיים יתעדו כל ממצא גופני

בנוסף, במהלך השיחה, ייקבע המטופל יחד עם העובדת הסוציאלית גורם עיקרי מסייע לקשרים עם גורמי הבריאות הרלוונטיים למהלך האשפוז ולתקופה שלאחר שחרורו מבית החולים. במכתב ההנחיות של ממשרד הבריאות צוין כי "במידה ויועלה צורך במעורבות של איש מקצוע לטובת בדיקת "חדר אקוטי" ימצאו התנאים המתאימים לטובת ביצוע הבדיקה בבית החולים, ובכלל זה קולפוסקופ במידת הצורך". בנוסף הצוותים הרפואיים הונחו לתעד כל ממצא גופני שיוכל לשמש לעדות עתידית על פשעי מלחמה.