מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"עברתי תופת שלא חלמנו": החטופה יוכבד ליפשיץ מדברת

יוכבד ליפשיץ, אחת החטופות ששוחררה אחרי 17 ימים בשבי החמאס, מדברת לראשונה מבית החולים איכילוב ומספרת על יחס טוב מצד השובים: "הביאו לנו שמפו ומרכך" | על רגעי החטיפה: "הם השתוללו, שכבתי על האופנוע והיכו אותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 12:05 ט בחשון התשפד

"עברתי תופת שלא חלמנו": החטופה יוכבד ליפשיץ מדברת
החטופה ששוחררה מדברת , צילום: צילום מסך

יוכבד ליפשיץ, ששוחררה אמש (ב') אחרי 17 ימים בשבי החמאס, מדברת לראשונה מבית החולים איכילוב. "עברתי תופת שלא חלמנו. הם השתוללו, פוצצו את הגדר האלקטרונית שבנו בשניים וחצי מיליארד דולר ולא עזרה בכלום. לא היה הבדל אם יחטפו קשישים או צעירים. שכבתי על האופנוע והיכו אותי, הצלעות לא נשברו אבל לא יכולתי לנשום".

"הם רצו לדבר איתנו ואמרנו להם 'בלי פוליטיקה'"

ליפשיץ שוחררה יחד עם נורית קופר, והן הגיעו דרך הצלב האדום למעבר רפיח. לאחר מכן הן הוטסו לבית החולים לבדיקות וטיפולים. "יש רשת ענקית של מחילות למטה", אמרה החטופה ששוחררה. "כשהגענו לשם הם אמרו לנו שהם מאמינים בקוראן. שכבנו שם על מזרנים והם דאגו לצד הסניטרי שלא נחלה, והיה רופא שבא כל יומיים והיה גם חובש שהביא תרופות".

לדבריה, יחסם של מחבלי ושובי חמאס היה טוב. "הם דאגו לכל הפרטים כולל היגיינה לנשים. הם ניקו את השירותים ולא אנחנו, שלא יהיו מחלות. הם רצו לדבר איתנו ואמרנו להם 'בלי פוליטיקה'. דאגו לכל הצרכים, היו מאוד אדיבים. אכלנו פיתות עם גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון וזו הייתה ארוחה ליום שלם. הם התייחסו אלינו מאוד בעדינות והביאו לנו שמפו ומרכך".

"חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו, היינו השעיר לעזאזל של השלטון"

"הם עשו לנו בית ספר. לפני שלושה שבועות הגיעו בהמונים לגדר. חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו, אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. יש לי בזיכרון כל הזמן את התמונות של מה שקרה", אמרה ליפשיץ בסיומה של ההצהרה.

פרופסור רוני גמזו, נשיא בית החולים איכילוב, אמר בפתח ההצהרה כי "יוכבד ליפשיץ ונורית קופר הגיעו אלינו במטרה לעבור הערכת רפואית ראשונית ולתת להם את כל התמיכה וליצור מצב שמבחינה רפואית הן יוכלו לראות את המשפחות שלהן, הן היו בהתרגשות מאוד גדולה. זה מה שעשינו מהלך הלילה. כמובן עם חיזוק רפואי והרבה בדיקות. בימים הקרובים אחת מהן תשוחרר ואחת תמשיך הערכה רפואית. אנחנו דואגים כל הזמן למצבן הנפשי והרפואי. כל זה יחד עם חיבור למשפחות".