צה"ל תקף את החולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר דובב | 13 פצועים בצפון

אחרי שיגורו של טיל הנ"ט הקטלני שפצע קשה ואנוש שישה מעובדי חברת החשמל שפעלו בדובב, כוחותינו תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון והותקפו חוליות שיגור ונ"ט | רויטרס: חמאס משעה את המו"מ על החטופים בשל המצור על בית החולים שיפא

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 15:46 כח בחשון התשפד

צה"ל תקף את החולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר דובב | 13 פצועים בצפון
גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

שבעה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מירי פצצות מרגמה סמוך לגבול לבנון. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי. בתגובה לירי מוקדם יותר היום (א') מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, כך מעדכן דובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו תשתיות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להכוונת טרור וכן חוליית השיגור שביצעה את הירי לעבר מרחב דובב בו נפגעו מספר אזרחים.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו שתי חוליית מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה במרחב מנרה ויארון. כמו כן, זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה לעבר מרחב יקינטון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

הפצועים מירי הנ"ט - עובדי חברת החשמל

נזכיר כי מחבלי חיזבאללה שיגרו הבוקר (א') טילי נ"ט לעבר היישוב דובב, ופצעו אדם אחד באורח אנוש חמישה באורח קשה. בחברת החשמל עדכנו כי מדובר בעובדי החברה שהותקפו בשעה שעבדו על תיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם ומספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באיזור.

האזהרה של גלנט לנסראללה: "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"

נזכיר כי מנהיג ארגון הטרור חמאס, חסן נסראללה, נאם אמש (שבת) בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה טען כי ישראל "שוב עושה טעות, והיא לא תשיג אף אחת ממטרותיה". שר הביטחון גלנט הגיע מספר שעות לאחר הנאום להערכת מצב בצפון ושיגר מסר מאיים. "אם הוא יעשה טעויות מהסוג הזה כאן, מי שישלם את המחיר זה קודם כל אזרחי לבנון. מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות".

"אני אומר כאן לאזרחי לבנון, אני כבר רואה את האזרחים בעזה הולכים עם דגלים לבנים לאורך החוף ונעים דרומה. חיזבאללה גורר את לבנון למלחמה שעלולה לקרות, והוא עושה טעויות". במסיבת העיתונאים נשאל גלנט אודות הגדרת הקו האדום מול חיזבאללה ואמר כי "אם תשמעי שתקפנו בביירות תביני שהוא עבר את הקו האדום".

עוד אמר: "טייסנו יושבים בקוקפיט, החרטומים של המטוסים מכוונים צפונה. יש לנו מספיק לעשות את כל מה שאנחנו צריכים בדרום, אבל חיל האוויר מכוון צפונה והעוצמה שלו היא מאוד גדולה. לא השתמשנו אפילו בעשרה אחוז מכוחו של חיל האוויר בעזה".


(תקיפת חוליית נ"ט של חיזבאללה הלילה)