מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תקרית חמורה בגבול לבנון: שישה פצועים קשה ואנוש מנ"ט של חיזבאללה

גבול הצפון מתחמם: מחבלי חיזבאללה שיגרו טילי נ"ט לעבר היישוב דובב, אדם אחד נפצע אנוש וחמישה נפצעו קשה. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי | גלנט אתמול: "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 12:54 כח בחשון התשפד | עודכן בתאריך 12/11/23 13:20

תקרית חמורה בגבול לבנון: שישה פצועים קשה ואנוש מנ"ט של חיזבאללה
קו הגבול בין מטולה ללבנון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גבול הצפון מתחמם. מחבלי חיזבאללה שיגרו הבוקר (א') טילי נ"ט לעבר היישוב דוב"ב - אדם אחד נפצע אנוש וחמישה נפצעו קשה, כך על פי מד"א. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. אמש הזהיר גלנט את נסראללה מחציית הקו האדום ואמר כי צה"ל ערוך ומוכן לחזית נוספת.

גבול לבנון

גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

הטיל פגע בעובדי חברת החשמל

בחברת החשמל עדכנו כי טיל הנ"ט של חיזבאללה פגע בעובדי החברה בשעה שעבדו על תיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם ומספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באיזור. התיקון תואם מול כוחות הביטחון, כך לפי החברה.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף במהלך הלילה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב מטולה.


(תקיפת חוליית נ"ט של חיזבאללה הלילה)

האזהרה של גלנט לנסראללה: "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"

נזכיר כי מנהיג ארגון הטרור חמאס, חסן נסראללה, נאם אמש (שבת) בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה טען כי ישראל "שוב עושה טעות, והיא לא תשיג אף אחת ממטרותיה". שר הביטחון גלנט הגיע מספר שעות לאחר הנאום להערכת מצב בצפון ושיגר מסר מאיים. "אם הוא יעשה טעויות מהסוג הזה כאן, מי שישלם את המחיר זה קודם כל אזרחי לבנון. מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות".

"אני אומר כאן לאזרחי לבנון, אני כבר רואה את האזרחים בעזה הולכים עם דגלים לבנים לאורך החוף ונעים דרומה. חיזבאללה גורר את לבנון למלחמה שעלולה לקרות, והוא עושה טעויות". במסיבת העיתונאים נשאל גלנט אודות הגדרת הקו האדום מול חיזבאללה ואמר כי "אם תשמעי שתקפנו בביירות תביני שהוא עבר את הקו האדום".

עוד אמר: "טייסנו יושבים בקוקפיט, החרטומים של המטוסים מכוונים צפונה. יש לנו מספיק לעשות את כל מה שאנחנו צריכים בדרום, אבל חיל האוויר מכוון צפונה והעוצמה שלו היא מאוד גדולה. לא השתמשנו אפילו בעשרה אחוז מכוחו של חיל האוויר בעזה".