גלנט מזהיר את נסראללה: "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"

שר הביטחון גלנט סייר בגבול הצפון והגיב לנאומו של מנהיג חמאס נסראללה: "חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה - תושבי ביירות עלולים להגיע למצב זהה לעזה שם כבר מרימים דגל לבן ובורחים מהבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/23 18:07 כז בחשון התשפד

גלנט מזהיר את נסראללה: "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט הגיע להערכת מצב בצפון בהמשך לנאום נסראללה והאירועים הביטחוניים שהתחוללו השבת בגבול הצפוני. "הגעתי לכאן כדי לקיים הערכת מצב לאור התוקפנות של חיזבאללה - זה כבר לא התגרויות. אני רואה תגובה איכותית ונכונה של הכוחות, שמביאה לנפגעים של חיזבאללה, אנחנו ממשיכים להכות בו", פתח ואמר.

"אני אומר כאן לאזרחי לבנון, אני כבר רואה את האזרחים בעזה הולכים עם דגלים לבנים לאורך החוף ונעים דרומה. חיזבאללה גורר את לבנון למלחמה שעלולה לקרות, והוא עושה טעויות" איים השר: "אם הוא יעשה טעויות מהסוג הזה כאן, מי שישלם את המחיר זה קודם כל אזרחי לבנון. מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"

עוד אמר: "טייסנו יושבים בקוקפיט, החרטומים של המטוסים מכוונים צפונה. יש לנו מספיק לעשות את כל מה שאנחנו צריכים בדרום, אבל חיל האוויר מכוון צפונה והעוצמה שלו היא מאוד גדולה. לא השתמשנו אפילו בעשרה אחוז מכוחו של חיל האוויר בעזה".

חסן נסראללה

חסן נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

נסראללה נאם נגד ישראל

נזכיר כי מנהיג ארגון הטרור חמאס, חסן נסראללה, נאם בפעם השנייה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. הוא טען כי ישראל "שוב עושה טעות, והיא לא תשיג אף אחת ממטרותיה". עוד הודה למורדים הח'ותים בתימן, והודה כי כמה מאנשי חמאס נהרגו בתקיפה ישראלית בסוריה. "ישראל נכשלת בניסיון להכניע את עזה וחוששת מהרחבת הזירות. כל הגורמים, כולל סוגיית השבויים, יפעילו לחץ על האויב, ועלינו להמשיך בכך".

עוד שיבח את גדודי אל קאסם על טבח ה-7 באוקטובר: "למרבה הצער, יש כלי תקשורת ערביים וכתבים ערבים שבכוונה או שלא בכוונה עוזרים לישראל להשיג את מטרותיה. הישראלים צריכים להתייאש מהשגת מטרותיהם. היא פגעה בנורמליזציה שהיא מבקשת".