מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו לוקח אחריות: "ברור שלא עמדנו בזה, אהיה בין הראשונים לענות"

ראש הממשלה התראיין לרשת טלוויזיה אמריקאית ולא התחמק משאלת אחריותו: "המשימה הראשונה של הממשלה היא להגן על האזרחים וברור שלא עמדנו בזה. יהיה זמן לעסוק בכך אחרי המלחמה" | על הפסקת אש ברצועה: "ביידן אמר בעצמו שהפסקת אש תהיה ניצחון לחמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 08:06 כג בחשון התשפד

נתניהו לוקח אחריות: "ברור שלא עמדנו בזה, אהיה בין הראשונים לענות"
נתניהו, צילום: לע"מ

בדיוק לפני חודש, 7 באוקטובר, פתחו מחבלי חמאס במתקפת הפתע על ישראל. היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת האמריקאית ABC ולא התחמק מהאחריות המוטלת עליו. נזכיר כי הדברים באים על רקע נסיונות ההאשמה שלו את הדרג הצבאי, בציוץ שנמחק בסופו של דבר.

"יהיה זמן לעסוק בזה אחרי המלחמה, ואהיה בין הראשונים לענות"

לשאלת המראיין אודות אחריותו, אמר ראש הממשלה כי "זו לא שאלה. המשימה הראשונה של הממשלה היא להגן על האזרחים וברור שלא עמדנו בזה. יהיה זמן לעסוק בכך אחרי המלחמה, ואהיה בין הראשונים לענות על השאלות שיישאלו". לאחר מכן הוא נשאל שוב אם הוא צריך לקבל אחריות - תוך שהמראיין מזכיר שכל בכירי הצבא ושר הביטחון לקחו אחריות, והשיב: "כמובן, זו לא שאלה".

צפו בראיון:

"ביידן אמר בעצמו שהפסקת אש תהיה ניצחון לחמאס"

בנוגע לניהול המלחמה, התייחס נתניהו לסוגיית הפסקת האש והיחסים על הנשיא ביידן. "גם הנשיא ביידן אמר בעצמו שהפסקת אש תהיה ניצחון לחמאס", אמר ראש הממשלה. "בנוגע להפוגות הומניטריות, שעה פה שעה שם, אלו דברים שעשינו בעבר ואני מניח שנבדוק את היכולת הזאת בהמשך".

על מותם של אזרחים בעה השיב נתניהו: "אני חושב שכל אובדן של אזרח הוא טרגדיה. אנחנו נלחמים באויב שהוא אכזרי. הם משתמשים באזרחים שלהם כמגן אנושי. אנחנו מבקשים מהאזרחים הפלשתינים לעזוב את אזור הלחימה אבל הם מונעים את זה מהם באיומים".