נתניהו נגד ראשי מערכת הביטחון: "הם העריכו שהחמאס מורתע"

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים עם שאלות ובה נשאל על הזנחתו את התרעות ראשי מערכת הביטחון מפני המצב הביטחוני | לשכתו פרסמה הבהרה חריגה ובה נטען כי לא הוגשה לו התרעה כזו: "להיפך, כל גורמי הביטחון העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 07:58 יד בחשון התשפד

נתניהו נגד ראשי מערכת הביטחון: "הם העריכו שהחמאס מורתע"
נתניהו, צילום: לע"מ

אחרי מסיבת העיתונאים המשולשת של ראש הממשלה, שר הביטחון וחבר קבינט המלחמה, מסיבת עיתונאים שכללה שאלות שהופנו בעיקר לנתניהו, לשכתו פרסמה הבהרה חריגה אודות ההערכות של ראשי מערכת הביטחון טרם מלחמת הפתע.

"בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה"

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל נתניהו אודות התרעות שניתנו קודם למתקפה, והזנחתו אותן לעומת עיסוק ברפורמה המשפטית. בהבהרה נכתב: "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס".

עוד הובהר כי המצב היה הפוך וכי גורמי הביטחון העריכו כי חמאס מורתע. "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

https://twitter.com/netanyahu/status/1718389839563817195

נתניהו, השב"כ נכנס לתמונה

כינוס קבינט, ארכיון | צילום: חיים צח /לע"מ

נתניהו: יחד נילחם, יחד ננצח

נתניהו פתח את מסיבת העיתונאים כך: "אזרחי ישראל, אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים נוספים שלנו בשערי עזה, בפיתחו של מעוז הרשע. זהו השלב השני של המלחמה שמטרותיה ברורות: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, והחזרת החטופים הביתה. קיבלנו את ההחלטה על הרחבת הפעילות הקרקעית פה אחד - גם בקבינט המלחמה, וגם בקבינט המדיני-ביטחוני. עשינו זאת באופן שקול ומושכל, מתוך מחוייבות להבטחת גורל המדינה ולהבטחת שלום חיילינו. המפקדים והלוחמים שנלחמים עכשיו בשטח האויב, יודעים שהעם, והנהגת העם, עומדים מאחוריהם".

הוא סיים אותה בברכה: "המלחמה בתוככי הרצועה תהיה קשה וארוכה - ואנחנו ערוכים לה. זאת מלחמת העצמאות השנייה שלנו. נילחם על הגנת המולדת. נילחם ולא ניסוג. נילחם ביבשה, בים ובאוויר. נשמיד את האויב מעל הקרקע, ומתחת לקרקע. נילחם וננצח. יהיה זה ניצחון של הטוב על רע, של האור על החושך, של החיים על המוות. במלחמה הזאת אנחנו עומדים יחד איתנים, מלוכדים מאי פעם, בטוחים בצדקת דרכנו. זוהי משימת חיינו. זוהי גם משימת חיי. בשמכם, בשם כולנו, אני מתפלל לשלום חיילינו: 'יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם! יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן'. יחד נילחם, יחד ננצח".

צפו במסיבת העיתונאים: