שדולת ארץ ישראל התארחה בלשכת שלמה נאמן בשמורה ההסכמית

 "יוצאים בתחושה קשה. יש חלון הזדמנויות כדי לתקן והשדולה תעבוד קשה כדי לטפל בכך". שלמה נאמן: "המזימה היא להכניס חיץ בתוככי ההתיישבות הישראלית ולנתק בין גוש עציון לים המלח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 22:51 ו בתשרי התשפד

שדולת ארץ ישראל התארחה בלשכת שלמה נאמן בשמורה ההסכמית
חברי השדולה בסיור, צילום: יחצ

על רקע המאבק והמחאה נגד בניית עיר ערבית חדשה בידי הרשות הפלסטינית במדבר יהודה, הגיעו ערב יום הכיפורים, ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר מלך וח"כ שמחה רוטמן לצד חברי הכנסת עמית הלוי, אוהד טל, אתי עטיה ואריאל קלנר לסיור מיוחד במקום בהובלת ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אשר בנוסף העביר את הלשכה שלו לשמורה ההסכמית. הסיור התקיים בשיתוף מועצת יש"ע ותנועת רגבים.

חברי הכנסת ערכו סיור לאורך השמורה ולאחר מכן הגיעו ללשכת ראש המועצה נאמן שם שמעו גם את תושבי הגוש שהגיעו למקום. "הרשות הפלסטינית היא אויב והאויב תוקף בכל מקום", אמר נאמן לחברי השדולה. "מזימתם כאן, בשמורה ההסכמית, להכניס חיץ בתוככי ההתיישבות הישראלית ולנתק בין גוש עציון לים המלח. העיר הערבית החדשה נבנית לנגד עינינו. יש לנו קואליציה וממשלה שאפשר לדבר איתה. מבחינתנו סיור זה של שדולת ארץ ישראל בכנסת הוא סיור עבודה. חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל, אתם השליחים שלנו למשימת השמירה והפיתוח על ארצנו. עשו ככל יכולתכם כדי לעצור את הפשע הזה".

יושב ראש השדולה, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בסיור כי "אנחנו יוצאים מהסיור בתחושה קשה. מדובר בתכנית סדורה איך לחנוק את ההתיישבות וחוצים את המדינה ולא מאפשרים למדינת ישראל להתפתח. יש לנו כאן חלון הזדמנויות לפעול. עם סיום הסיור נפעל מול ראש הממשלה ושר הביטחון וננהל את האירוע לפני שחלון ההזדמנויות יסגר".

"ראינו פה היום איך באופן שיטתי בונים פה עיר מתחת לאף שלנו. זה לא תמים, זו מגמה להשתלט על עוד שטחי ארץ ועל עוד שטחי לאום" הוסיפה ח"כ לימור סון הר מלך. "רק לפני חודש הייתי פה והכול השתנה, אזורים שלמים מגודרים עם בטון, מבני פאר. ממש בונים פה עיר. לשר הביטחון וראש הממשלה אין "פריבילגיה" להתערב בסיפור אלא חובה. נוצר פה משהו שמסכן את הרצף הטריטורילי והאסטרטגי של מדינת ישראל. זה מה שקורה כשמוותרים לרשות הפלסטינית ומדמיינים שהם ישמרו לנו על השטח. בע"ה אנו נדאג לשנות זאת" אמרה.

כאמור, בחודשים האחרונים מקימה הרשות הפלסטינית עיר ערבית חדשה בשמורה ההסכמית בניגוד גמור להסכמי אוסלו שנחתמו עם מדינת ישראל. הערבים מפרים באופן בוטה את מה שהוסכם בהסכמי וואי, אשר במהלכם הועבר שטח C לשליטה אזרחית של הרשות (שטח B) והוסכם שישמר כשמורת טבע.