בהרב מיארה משיבה ללוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי ואת אנשיי"

היועמ"שית השיבה למכתבו של שר המשפטים וכתבה אין ביסוס להחלטתו שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים | בדבריה תקפה את "הציפייה לפיה הייעוץ המשפטי לממשלה יחטא לתפקידו ויימנע מלשקף לדרג המדיני את המצב המשפטי לאשורו" | סביבת לוין: "היועמ"שית מתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 19:45 יד באלול התשפג

בהרב מיארה משיבה ללוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי ואת אנשיי"
גלי בהרב מיארה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים יריב לוין שיגר אתמול מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה גלי ברהב מיארה, ותקף את התנהלותה בעניין עתירות כינוס הוועדה לבחירת שופטים. הערב (ה') הגיעה תגובתה התקיפה של בהרב מיארה: "האיומים בפיטורים לא ירתיעו אותי". בסביבת שר המשפטים הגיבו לדבריה ואמרו: "בשום שלב השר לא איים לפטר את היועצת המשפטית לממשלה".

"אינם תואמים את העובדות"

היועמ"שית פתחה וכתבה: "במכתבך שבסימוכין הלנת על התנהלות הייעוץ המשפטי לממשלה בעניין הטיפול בעתירות התוקפות את החלטתך שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, וזאת כדי להצביע על קושי שקיים לשיטתך בתפקוד הייעוץ המשפטי דבריך ביחס למקרה הפרטני וביחס לתפקוד הייעוץ המשפטי לממשלה בכלל, אינם תואמים את העובדות", טענה. "הם גם סותרים מושכלות יסוד של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ובעיקר מתעלמים מחובתו המקצועית של היועץ המשפטי לממשלה להקפיד על כך שפעולות הרשות המבצעת יעלו בקנה אחד עם החוק, לטובת הציבור כולו".

לוין, נפגש עם חבר הכנסת אדלשטיין

השר לוין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהרב מיארה כתבה כי כך נוצר רושם מוטעה לפיו הייעוץ המשפטי לממשלה בהנהגתה "אינו מקדם באופן שוטף, מקצועי, ענייני, ובהתאם לדין, את מדיניות הממשלה ועשייתה. המציאות הפוכה לגמרי".

בהמשך נכתב מטעמה של היועמ"שית כי "הממשלה זכתה לייעוץ משפטי מהמעלה הראשונה ובכל אחד מהמקרים נעשה ניסיון למצוא פתרון מעשי העולה בקנה אחד עם החוק, הגם שבסופו של דבר בחרה הממשלה לפעול בניגוד לייעוץ שניתן". היועמ"שית כי אין ביסוס להחלטת שר המשפטים שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

"הבהרת, כי אינך מבקש להיות מיוצג על ידי עורך דין חיצוני בעתירות אלה וסוכם, לבקשת, שעמדתך תוצג במסגרת התגובה, לצד עמדתי השונה, וכך נעשה", הסבירה בהרב-מיארה, ושאלה את השר פעם נוספת אם הוא מעוניין בייצוג עצמאי. "העבודה על התגובה נעשתה בשיח ענייני, מקצועי ומכבד. אין לי אלא להצר על מכתבך".

"איומים בפיטורים הנשמעים באמצעי התקשורת, לא ירתיעו אותי ואת אנשיי"

בסיכום דבריה הארוכים כתבה: "הייעוץ המשפטי לממשלה בהנהגתי, ימשיך למלא את תפקידו לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין... ציפייה לפיה הייעוץ המשפטי לממשלה יחטא לתפקידו ויימנע מלשקף לדרג המדיני את המצב המשפטי לאשורו, יחריש קולו במסגרת בירור עתירות בבית המשפט או יירתע מלשמש כשומר סף - היא ציפייה לא לגיטימית. היענות לה תפגע פגיעה קשה בשלטון החוק, בתקינות עבודת הממשלה, ולמעשה בציבור. טענות המועלות, יש מאין, במטרה ליצור מצג של חוסר שיתוף פעולה או האשמות, חסרות שחר, לפיהן הממשלה הנוכחית מקבלת יחס שונה מזו הקודמת, כמו גם איומים בפיטורים הנשמעים באמצעי התקשורת, לא ירתיעו אותי ואת אנשיי מלהמשיך למלא את תפקידנו, על כל היבטיו".

סביבת שר המשפטים: "היועמ"שית מתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם"

כאמור, בסביבת שר המשפטים לוין, הגיבו לדבריה ל היועמ"שית, ואמרו: "בשום שלב השר לא איים לפטר את היועצת המשפטית לממשלה. במכתבה, היועמ"שית לא סיפקה הסברים להבדל בין היחס לממשלה הקודמת, לבין היחס לממשלה הזאת. היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם. כבר שמונה חודשים שהשר ממתין לקבל ממנה תזכיר חוק בעניין הרפורמה, והיועצת לא מצאה אפילו משפט אחד מההצעות שהשר רצה לקדם שהיא מוכנה להעביר".