לפיד וגנץ נגד לוין: "משתלח באופן אגרסיבי ובוטה"

יושב ראש יש עתיד עונה לשר המשפטים אחרי המכתב ששלח ליועמ"שית: "אם יריב לוין חושש כל כך מהעתירה, הוא יכול לכנס עוד השבוע את הוועדה ולעשות את הדבר היחיד שהוא נמנע בעקביות מלעשות - את העבודה שלו" | גנץ: מניחים את הבסיס לפיטוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 13:07 יג באלול התשפג

לפיד וגנץ נגד לוין: "משתלח באופן אגרסיבי ובוטה"
לפיד, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הבוקר (ד') שיגר שר המשפטים לוין מכתב חריף ליועמ"שית ובו הוא תקף את התנהלותה בהענקת הגנה משפטית לממשלה נגד העתירות בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים. אחרי המתקפה של לוין, ראש הממשלה לשעבר לפיד כתב כי שר המשפטים משתלח ביועמ"שית "באופן אגרסיבי ובוטה".

"אם יריב לוין חושש כל כך מהעתירה, הוא יכול לכנס עוד השבוע את הועדה ולעשות את הדבר היחיד שהוא נמנע בעקביות מלעשות - את העבודה שלו"

לפיד כתב: "שר המשפטים בוחר הבוקר שוב להשתלח באופן אגרסיבי ובוטה במי שמייצגת את האינטרס הציבורי ואת שלטון החוק בישראל. ההצהרות הבוטות והאלימות שלו לקראת הדיון בבג"ץ מעידות פעם נוספת על כך שהממשלה הזו הפכה לאוייבת הדמוקרטיה ומסכנת את הפרדת הרשויות".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה | צילום: Shir Torem/Flash90

יו"ר "יש עתיד" כתב כי "אם יריב לוין חושש כל כך מהעתירה, הוא יכול לכנס עוד השבוע את הוועדה ולעשות את הדבר היחיד שהוא נמנע בעקביות מלעשות - את העבודה שלו". נזכיר כי לדבריו של לוין, התנהלותה של היועמ"שית הותירה אותו "ללא ייצוג משפטי מינימאלי" ודרך ההתנהלות שלה עולה לכדי "פגיעה יסודית בזכויותי כבעל דין".

בני גנץ גם התייחס למכתב וכתב כי היא "עומדת איתן על שלטון החוק מול מי שהחליטו לפרק אותו. אמירתו של שר המשפטים יריב לוין נועדה להניח את הבסיס של הממשלה להביא לפיטוריה".

לוין ליועמ"שית: "מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל"

במכתב ששלח ליועמש"ית תיאר לוין את השתלשלות העניינים, וטען כי לעמדתו לא ניתן כל משקל וכי היחס שקיבל היה מזלזל. "בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי", כתב שר המשפטים.