158 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה: "שעת חירום לאומית"

בעקבות הרצח המחריד בכפר סנאן, בו נורו למוות 4 בני אדם - בחברה הערבית דורשים מהממשלה לקחת אחריות | ראש הממשלה יכנס דיון דחוף בנושא המלחמה בפשיעה הערבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 07:55 ו באלול התשפג

158 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה: "שעת חירום לאומית"
זירת הרצח, צילום: Shir Torem/Flash90

ארבעה בני אדם נרצחו אתמול (ג') סמוך לכפר אבו סנאן שבגליל המערבי, אחד מהם הוא גאזי סאב (53), מועמד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות וקצין מג"ב לשעבר. הנרצחים הנוספים הם סלמאן חלבי (66) מכפר ירכא ובני דודיו של גאזי - אמיר סעב (28) וזהר אל דין סעב (45). מספר הנרצחים בחברה הערבים עומד על 158 אזרחים מתחילת השנה.

זירת הרצח באבו סנאן צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ראש הממשלה יכנס דיון מיוחד

בכירים במגזר מאשימים את הממשלה באוזלת יד. מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף, יזם כינוס דחוף של ראשי הרשויות הערביות בנושא הפשיעה, ואמר על האירוע: "המדינה והמשטרה עוצמים את עיניהם מול הטרור הפלילי המשתולל, זו אחריותם הבלעדית" לדבריו, על הממשלה לכנס קבינט לדיון דחוף בנושא: "זוהי שעת חירום לאומית, כפי שמתכנס הקבינט בעקבות מעשי טרור ומורה על צעדי תגובה, כך יש לעשות הערב". בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (ד') לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית.

גם במערכת הפוליטית הגיבו לרצח המחריד. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי: "‏החברה הערבית בקריסת מערכות, וראש הממשלה עסוק בהצהרות ריקות מתוכן. ‏אין כאן פתרונות קסם ‏אי אפשר להשאיר אתגר לאומי בסדר גודל כזה בידיו של בן גביר".

המפכ"ל בזירת הרצח

המפכ"ל בזירת הרצח צילום: Shir Torem/Flash90

הנשיא הרצוג: "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא, באבל כבד ובחרדות איומות. כל אחד מהנרצחים הוא עולם ומלואו למשפחתו ואוהביו". עוד אמר נשיא המדינה: "זהו מצב חירום שמחייב צעדים נחושים של המדינה כדי למגר את הפשיעה והאלימות, ולמנוע את אבדן החיים. תנחומיי למשפחות האבלות מהימים האחרונים - מטירה ועד אבו סנאן".

המפכ"ל: תוצר של סכסוך בין ארגוני פשיעה ומאבקי שליטה"

מפכ"ל המשטרה שבתאי, הגיע לזירת האירוע וקיבל סקירה במקום. בהתייחסו לרצח המחריד, אמר: "זה אירוע טרגי קשה מאוד, המשך של טרור הדמים הפלילי בחברה הערבית. יש פה ארבעה נרצחים", אמר. "האירוע כרגע בראשית החקירה ואנחנו עדיין אוספים ממצאים בזירה. תוצר של סכסוך בין ארגוני פשיעה ומאבקי שליטה. משטרת ישראל כולה מושקעת כרגע בפעילות במגזר הערבי, עם כל הכוחות והיחידות".

המועמד לראשות המועצה, גאזי סאב ז"ל, כתב בחשבון הפייסבוק שלו לפני שבועות ספורים: "לאחרונה הקהילה שלנו עדה להסלמה יוצאת דופן של אלימות ופשע, הפשיעה והאלימות חצו את כל הגבולות ואנחנו כבר לא יכולים לשתוק על כך".