מפגינים חסמו את הצירים לכנסת: מכתזית הופעלה - עשרות עוכבו

מפגינים נגד הרפורמה חסמו את אחד הצירים לכנסת, מכתזית משטרתית נכנסה לפעולה. מפגינים אזקו את עצמם בסמוך לכנסת, עשרות מפגינים עוכבו בידי המשטרה, ביתו של השר ברקת נחסם | שיבושים בהסדרי התנועה בבירה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/07/23 08:26 ו באב התשפג

מפגינים חסמו את הצירים לכנסת: מכתזית הופעלה - עשרות עוכבו
מכתזית הבוקר בירושלים, המפגינים חסמו את הצירים לכנסת, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעוד בכנסת נמשך הדיון על צמצום עילת הסבירות, מחוצה לה החל יום המחאות של מתנגדי הרפורמה. הבוקר התחיל עם חסימת הצירים שסובבים את הכנסת כאשר המשטרה נאלצה להפעיל מכתזית ומעצרים על מנת להדוף את המפגינים. בנוסף, החרימה המשטרה ציוד רב של איזוק ששימש את המפגינים על מנת לאזוק עצמם זה לזה.

מכתזית מופעלת על הפמפגינים סמוך לכנסת צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

עשרות מוחים עוכבו

המשטרה עצרה שלושה מפרי סדר שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת, זאת לאחר שקשרו את עצמם במקום בניסיון למנוע את יציאתו מביתו. המשטרה הסירה את החסימה במקום בתוך זמן קצר והעצורים נלקחו לחקירה.

בנוסף הבוקר, עשרות מוחים נוספים עוכבו לאחר שאזקו את עצמם אחד לשני סמוך למתחם בית ספר ליד"ה בירושלים, זאת לאחר שבמשטרה חשדו שבכוונתם להפר את הסדר ולשבש את התנועה באזור הכנסת. כלל החבקים והאזיקים הוחרמו על ידיד המשטרה.

ההפגנה בכנסת, יש עצורים

ההפגנה בכנסת, יש עצורים צילום: Gili Yaari /Flash90

כאמור, בהנהגת המחאה אמרו הבוקר כי הצליחו לחסום את כל ארבעת הצירים המובילים לכנסת, המשטרה הגיבה בחריפות ואמרה שתפעל בכל הכלים במידה והמפגינים לא יפנו את הציר. בהמשך כאמור, הופעלה מכתזית על המפגינים והמשטרה החלה גם במעצרים.

שינויים בהסדרי התנועה בירושלים

בעקבות מחאות שצפויות להתקיים במהלך היום בירושלים, צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות לסירוגין ברחובות: קפלן, רופין, זוסמן ועזה. בעקבות המחאות הצפויות, ייתכן וייחסמו רחובות/מקטעי רחובות נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.