עצרת הימין בקפלן: "התחלנו בעילת הסבירות, נמשיך לוועדה למינוי שופטים"

עשרות אלפים הפגינו בהפגנת הימין הגדולה בתל אביב כאשר המסר היה אחד - רוצים רפורמה משפטית. השרה רגב: "מי שמסרב פקודה - מקומו בכלא", השר סמוטריץ': "לקצינים ולטייסים שחתמו על סירוב למילואים חשוב לי לומר – אני יודע איך אתם מרגישים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 18:49 ה באב התשפג | עודכן בתאריך 23/07/23 19:46

עצרת הימין בקפלן: "התחלנו בעילת הסבירות, נמשיך לוועדה למינוי שופטים"
הפגנת הימין, אלפים בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעוד בכנסת נמשכים המאמצים לקראת תחילת ההצבעות על חוק צמצום עילת הסבירות, יצאו הערב (א') גם בימין להפגנת ענק בצומת קפלן. אלפים מתומכי הרפורמה הפגינו בתל אביב בקריאה לממשלה להמשיך ברפורמה המשפטית. המפגינים והדוברים השמיעו גם קריאות נגד הסרבנות.

בוארון: "התחלנו בעילת הסבירות, ואנחנו ממשיכים"

חברת הכנסת אביחי בוארון פתח את ההפגנה ואמר: "משפטניים. הלילה הזה אנחנו אומרים לא עוד. הלילה ישראל יוצאת לדרך של תיקון ואנחנו לא נעצור. אנחנו התחלנו בעילת הסבירות, ואנחנו ממשיכים לוועדה למינוי שופטים. אנחנו לא נחכה 18 חודשים, ועד המושב הבא נמשיך עם הוועדה למינוי שופטים".

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' בהפגנה צילום: תקומה 2023

רגב: "מי שמסרב פקודה - מקומו בכלא"

השרה רגב אמרה בהפגנה כי "מחר נצביע בכנסת על צמצום עילת הסבירות כדי להבטיח את חיזוק הדמוקרטיה, וזאת רק תחילת הרפורמה כי נדרשת רפורמה מלאה לתקן את מערכת המשפט. אני בעד שיחות, בעד הסכמות, אבל לא למריחת זמן".

מירי רגב

מירי רגב צילום: Jonathan Shaul/Flash90

רגב התייחסה למתנגדי הרפורמה ואמרה: "שאני שומעת את בוגי וחלוץ מעודדים סרבנות, ובראשם אהוד ברק, קוראים למרי אזרחי – למה הוא לא עצור?! הם פועלים לפגוע בצבא, הם פוגעים בערכי צה"ל, הם עוזבים את האלונקה. הם לא מתביישים לפגוע בביטחון המדינה. מי שמסרב פקודה - מקומו בכלא"

סמוטריץ' פנה דווקא למתנגדי הרפורמה

השר סמוטריץ' פנה למחנה השני ולמי שמסרב לשרת ואמר "אני רוצה לפנות דווקא אל מתנגדי הרפורמה שלנו, לקצינים ולטייסים שחתמו על סירוב למילואים. חשוב לי לומר לכם – אני יודע איך אתם מרגישים. באוסלו ובגירוש הרגשנו כאב אמיתי ודווקא בגלל זה, דווקא בגלל מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, אני אומר שאני רואה את הכאב שלכם".

הפגנת הימין, הערב

הפגנת הימין, הערב צילום: תקומה 2023

הפגנת הימין בתל אביב צילום: תקומה 2023

הרצוג ונתניהו נועדו בבית החולים

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג, נועד הערב עם ראש הממשלה בבית החולים לשיחה חדופה על המצב. הרצוג מנסה ליזום חזרה לשיחות הידברות בין הצדדים כאשר המסר העיקרי מהשיחה הוא ש"זוהי שעת חירום. חייבים להגיע להסכמה".