נתניהו: "המדינה יכולה להתקיים בלי טייסות אבל לא בלי ממשלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות כי המדינה יכולה להתקיים בלי טייסים אבל היא לא יכולה להסתדר בלי ממשלה | על האפשרות לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית: "אין עוד טעם לקיומה של רשות מבצעת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 12:04 כה בתמוז התשפג

נתניהו: "המדינה יכולה להתקיים בלי טייסות אבל לא בלי ממשלה"
נתניהו, , צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ברקע מחאת הטייסים והמחאות נגד הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר השבוע בשיחות סגורות כי "המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל היא לא יכולה להסתדר בלי ממשלה", כך פורסם בטורו השבועי של הפרשן הפוליטי עמית סגל בידיעות אחרונות.

ראש הממשלה התייחס גם לאפשרות להפסקת החקיקה של הרפורמה המשפטית ואמר כי "להפסקת החקיקה יש משמעות אחת, והיא שאין עוד טעם לקיומה של רשות מבצעת, שכן זו לא תוכל לעשות דבר".

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עמית סגל: נתניהו מעריך שההפגנות תפגענה באופוזיציה יותר מאשר בקואליציה

עמית סגל, שכאמור פרסם את הדברים, טוען כי נתניהו מעריך שההפגנות פוגעות יותר באופוזיציה. "ריכוך לא ישנה דבר, מהטעם הפשוט שהעניין איננו בפרטים הקטנים. בשיחות שניהל השבוע, כשבטלוויזיה ברקע התמונות מנתב"ג ומכבישי ישראל החסומים, הוא העריך שהן תפגענה באופוזיציה יותר מאשר בקואליציה. זאת, על רקע הסקרים שמעידים על התנגדות גורפת לחסימות", כתב סגל בטור.

עמית סגל Avshalom Sassoni/Flash90

עמית סגל Avshalom Sassoni/Flash90 צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נתניהו זועם על הטייסים הסרבנים: "אי אפשר לתפוס הפרה המונית כזאת"

נזכיר כי ביום רביעי האחרון, פורסמה הקלטה בה נשמע ראש הממשלה מגנה ומרים את קולו נגד הטייסים הסרבנים ואומר כי הם פוגעים בביטחון ובכושר ההרתעה של ישראל. "אין ולא יהיה מקום לסרבנות, לא בצד זה ולא בצד אחר", אמר נתניהו, "אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן לתפיסה. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה".

טייסי חיל האוויר, ארכיון

טייסי חיל האוויר, ארכיון צילום: Yossi Zeliger/Flash90

לדבריו, הטייסים הסרבנים פוגעים בביטחון ובכושר ההרתעה של ישראל. "זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה. וזה לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו. מה זה עושה? אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".