נתניהו זועם על הטייסים הסרבנים: "אי אפשר לתפוס הפרה המונית כזאת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשמע בהקלטה תוקף את הטייסים הסרבנים ואומר כי הם פוגעים בביטחון ובכושר ההרתעה של ישראל: "אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, זה בלתי נתפס"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 20:47 כג בתמוז התשפג

נתניהו זועם על הטייסים הסרבנים: "אי אפשר לתפוס הפרה המונית כזאת"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

500 טייסי חיל האוויר הודיעו אתמול (ג') כי הם לא יתייצבו במילואים. "נשבענו לשרת את הממלכה ולא את המלך", נמסר מטעם הטייסים. על פי פרסום של העיתונאית מוריה אסרף-וולברג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו נשמע בהקלטה מגנה ומרים את קולו נגד הטייסים הסרבנים ואומר כי הם פוגעים בביטחון ובכושר ההרתעה של ישראל.

ההקלטה בה נתניהו תוקף את הטייסים (חדשות 13):

"מקרה שפוגע בגוף המדינה ובביטחון המדינה"

"אין ולא יהיה מקום לסרבנות, לא בצד זה ולא בצד אחר", אמר נתניהו, "אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן לתפיסה. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה".

טייסי חיל האוויר, ארכיון

טייסי חיל האוויר, ארכיון צילום: Yossi Zeliger/Flash90

לדבריו, הטייסים הסרבנים פוגעים בביטחון ובכושר ההרתעה של ישראל. "זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה. וזה לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו. מה זה עושה? אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".

גלנט: "הפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים - מסוכנת ופוגעת בצה"ל"

נזכיר כי אתמול שר הביטחון יואב גלנט נאם במהלך הטקס לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור וניצל את האיורע על מנת להעביר מסר ברור בנוגע לסרבנות. "הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים מאיימות על אחדות השורות  מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו" אמר גלנט.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל" הוסיף, "השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הסרבנות פוגעת בצה"ל, הסרבנות פוגעת במערכת הביטחון, הסרבנות פוגעת בביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל, על כולנו לגנות סרבנות או קריאות לסרבנות ולזכור היטב לכולנו גורל אחד, אנשים אחים אנחנו צהל הוא הצבא של כולנו צבא הגנה לישראל".